lördag 26 juli 2008

Obéir à le géant

Jag börjar hitta vad NY egentligen handlar om, sakta men säkert. Det här är staden där allt får plats. Tidigare idag besökte jag grafittimeckat 5Pointz, ett helt kvarter norr om Brooklyn som är målat fem våningar högt. I själva brooklyn hittade jag en hel vägg gjord av min favorit-streetartist, Shepard Fairey (se bild). Senare på kvällen satt vi på en flådig fransk restaurant där de faktiskt visste vilken temperatur glass ska serveras i och där sommelieren letade fram ett av de snofsigaste vita franska vinerna som går att dricka just nu - om man har turen att ens få tag på det; en Château de Bellet från Cuvée Baron G, 2006. (Jag hade ingen riktig aning men jag behöll korken.) Såväl grafitti som vin i världsklass, i en och samma stad. Only in New York.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida