onsdag 16 juli 2008

Ett semesterfoto

För någon dag sen så fick jag en kommentar på bloggen att jag verkade leva ett konstigt liv. Personligen tycker jag inte att det är så konstigt, men när jag idag började jämföra mina semesterbilder med bilder som andra tagit under sommaren, så insåg jag att jag kanske bara blivit hemmablind.

Det här är min gode vän Alain Nu. Alain kallar sig på sin hemsida för mind magician, har haft en tv-serie i USA och uppträtt för de flesta som betyder något over there. Så som ni förstår är han inte bara en vän utan också en värderad kollega. Förutom tanketricken har Alain gjort sig ett namn genom att böja skedar som Uri Geller och få föremål att flytta sig utan att han rör vid dem. Klockan tre på morgonen, i ett hotellrum för någon vecka sedan, tar Alain plötsligt mitt vinglas och lägger det framför sig. Väldigt långsamt börjar glaset att rulla över bordet. Av sig själv. Glaset rullar mot kanten, men stannar precis innan det går i golvet. Så rör det sig igen, nu åt andra hållet. Lite snabbare. Det rullar mot än den ena kanten, än den andra, i allt högre fart. Alain tittar bara på, i djup koncentration. Till slut är farten så hög att glaset far ut över kanten och jag fångar det i luften. Alain tittar upp och småler. "Well? Did you like it?"

Ett trick? Kanske. Förmodligen. En vacker upplevelse i alla fall. Men i mångas ögon kanske rätt konstig. I jämförelse. Å andra sidan tycker jag att husvagnar är totalbisarra.

7 kommentarer:

Blogger Socker Conny sa...

Det är sådana semester bilder som jag vill ha :)

16 juli 2008 kl. 20:35  
Anonymous Anonym sa...

Men frågan är ju hur han lyckades leka runt med glaset så som han gjorde :D ?????

16 juli 2008 kl. 21:58  
Anonymous Anonym sa...

Men det mest konstiga du upplevta måste ju ändå vara hon i Norrköping. Den där galna kvinnan. :D

16 juli 2008 kl. 22:15  
Anonymous Anonym sa...

upplevt*

16 juli 2008 kl. 22:15  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Ja, det förstås. Men hon var ju inte konstig, bara skvatt galen. :)

16 juli 2008 kl. 22:28  
Blogger Henrik Fexeus sa...

(eller så tänker jag på nån annan.)

16 juli 2008 kl. 22:33  
Anonymous Anonym sa...

Äh ja tycker att du verkar leva ett helt normalt liv, mitt går lite fortare men annars e det rätt likt mitt...

20 juli 2008 kl. 20:35  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida