onsdag 2 juli 2008

288 sidor bokstäver


Kom hem ifrån Detroit igår, klädsamt jetlaggad. Hemma låg korret på När du gör som jag vill och väntade på mig. Jag börjar bli rejält trött på den här boken. Men nu är det sista gången jag ser den innan den går till tryck. Det ska bli väldigt skönt. Det är lätt att tro att en författares arbete är över när boken är skriven, men det är långt ifrån sanningen. Sedan ska den under flera månader malas genom en kvarn av förläggare, redaktör, sättare och korrläsare. När den väl kommer ut på andra sidan är man så trött på den där högen med bokstäver att man aldrig vill se den mer. Men det går över.

Releasedatum är nu satt till den 8 oktober. Om tre månader. Då lär vi precis vara klara med inspelningarna av Hjärnstorm 2 också. Sen ska jag ta semester. (Jo, jag vet att jag bad om semestertips inför sommaren. Men jag har fått skjuta på det lite. Föga överraskande.)

10 kommentarer:

Blogger Marcus sa...

Ojoj, mycket som händer då....Hjärnstorm 2 i oktober, "När du gör som jag vill" i oktober, och ljudboken från din förra bok kommer redan i augusti.
Så man har ju rätt mkt att göra i sensommarn och i höst... väntar med iver :D

2 juli 2008 kl. 08:06  
Anonymous Anonym sa...

hej henkrik, känner du till någon hypnosterapeut som är verksam i göteborg?

2 juli 2008 kl. 12:08  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Hjärnstorm 2 kommer som sagt inte att börja sändas förrän i januari. SVT ville hellre visa er ett annat program i hösttelevisionen. Vi som gör HS har inget att säga till om när det gäller tablåläggningen.

Gustav - nix, sorry, den enda jag känner är Fredrik Presto som jobbar som hypnoscoach här i Stockholm.

2 juli 2008 kl. 14:14  
Blogger Marcus sa...

Okay, missförstånd från min sida...sorry!

2 juli 2008 kl. 20:07  
Anonymous Anonym sa...

hej henrik gratulerar dig för din blogg , skriv mer.
Tänkte fråga om du kan ge några tips på böker som avslöjar reklamfilmernas hemligheter.

2 juli 2008 kl. 23:41  
Blogger Johannes sa...

Jag ser framemot alltihopa! Ska bli kul att se vad du kokat ihop för jäkelskap den här gången. En fråga bara, jag har fått för mig att jag sett en litteraturtipslista från dig i något sammanhang, någon gång. Stämmer det? Och var finns den i så fall? Jag kan ha drömt de men jag är nästan säker så.. :)

3 juli 2008 kl. 07:22  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Om du har Konsten att Läsa Tankar så finns det en litteraturlista längst bak i den. Annars hittar du lite lästips på min hemsida, henrikfexeus.se.

3 juli 2008 kl. 09:23  
Blogger P-A Jonsson sa...

Ser fram emot nya boken!!!

3 juli 2008 kl. 20:01  
Anonymous Anonym sa...

Hej!
Jag jobbar som logoped och är därför mkt intresserad av icke-verbal kommunikation. En del av mina patienter har mist språkförmågan och då är det ännu viktigare att kunna läsa av ansiktsuttryck m.m. I din bok har jag lärt mig mer om icke-verbal kommunikation än under hela min utbildning. Tack! Det var en jättebra repition och fördjupning!

3 juli 2008 kl. 22:19  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Tack Sabina. Det är alltid roligt att kunna hjälpa till en smula.

4 juli 2008 kl. 22:02  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida