lördag 7 juni 2008

Lördagsstädning


10 minuter. Det var allt det tog. Vi kom just hem från badsjön, oförskämt somriga och med glass i magen. Uttröttade. Trodde jag, i alla fall. Jag satte mig vid mailen och barnen gick in i sitt nystädade rum. Jag insåg snabbt att min mailkorg hade ett väldigt sparsmakat utbud, tydligen är det fler än vi som fattat att det är sommar. Det tog 10 minuter för att rensa upp i den och sedan tittade jag, alldeles nyss, in i barnens rum för att se vad de gjorde. Då såg det ut såhär. Från sparkling till vulkanen Etna på 10 röda. Jag lockar ut barnen och stänger dörren försiktigt (så ingenting rasar). Dags att åka och bada igen. Städa gör man högst en gång på lördagar.

1 kommentarer:

Blogger Katarina sa...

Precis som hemma! Känns bra - ut i sommarvärmen bara.

12 juni 2008 kl. 08:41  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida