onsdag 18 juni 2008

Sommarlov (snart)


Vårens åtaganden börjar gå mot sina slut. Boken är färdigskriven, färdigkorrad, fixad och går snart till tryck. Check. I fredags spelade vi in det sista av de tre tv-avsnitt som vi hållt på med under våren. De kvarvarande fem tar vi tag i först i augusti. Check. Vårens sista föreläsning höll jag i förra veckan. Check. Lägenhetsrenoveringen är klar. Typ. Semi-check. Nästa vecka drar jag till USA och uppträder, men efter det... Sommarlov.

Vad gör man då?

Jag är en smula rådvill. Det där ordet "ledig" har varit mytomspunnet och svårförståeligt under några år nu, så när jag plötsligt sitter här med flera veckor tomma i kalendern är min första reaktion att försöka komma på nya projekt att dra igång. Vilket är asdumt eftersom allt det vanliga börjar i höst igen, och jag behöver inte ännu mer att göra då. Men tills dess... Vad gör man? Har ni några förslag? Själv vill jag bara knyta fast mig i min sköna soffa, men jag antar att det inte är så konstruktivt i längden. Vad har ni själva för semesterplaner?

6 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag fick den frågan igår: Vad ska du göra på semestern? Mitt svar var: "Först ska jag åka till Malung och dansa en vecka, sen ska jag till Karlsborg och skjuta kanoner." Helt normalt i min värld men det krävde tydligen förklaringar för vanligt folk. I Malung har de dansbandsvecka v29. Det är helt galet och helt underbart. I Karlsborg finns en fästning där jag lotsar turister bland ryska soldater, krutrök och spöken. Två väldigt trevliga företeelser i vårt vackra land. Så en liten Sverigesemester med barnen kanske? (OK ni kanske ska skippa Malung v 29 då, men fästningen rekommenderas så klart ;) )

18 juni 2008 kl. 16:36  
Blogger Maja sa...

Vad kul det ser ut när de skurit av alla topparna på glassarna för att man ska se att det finns vanilj där inne!
Gå Vasaloppet! Den kan man gå på tre dagar, två övernattningar. Helt underbart!
Själv ska jag rida en långritt. Slåss med myggen,flugorna och blinningarna med andra ord...

18 juni 2008 kl. 22:14  
Blogger Marcus sa...

Jag och min sambo ska spara denna semester, för nästa år ska vi till underbara Tokyo, ska bli tokigt spännande, har redan sett lite av Asien, var i Kina år 2006 i Peking (Beijing), men gillade det faktiskt inte, så jag hoppas att Japan kommer att bli bättre. Men egentligen ville jag till USA, men det kommer det med någon gång.

19 juni 2008 kl. 07:28  
Blogger P-A Jonsson sa...

Prova att koppla på alla sinnen och upptäck världen precis just där du är.
Hitta din "frizon" (som SvD skriver om just nu) och lär dig hur den kan användas. Då minskar du risken för att knäcka dg när höstens rush börjar.

Våra sommarplaner?
Ta en båttur till Gripsholm och ÄNTLIGEN se porträttsamligen. Åka till Bohuslän och bara mysa några dagar. Njuta hemma i trädgården. Stadsvandra i Stockholm. Besöka Lasse Åbergs MUSeum i Bålsta. Laga nya oprövade maträtter.
Det var väl några små smakprov.

19 juni 2008 kl. 21:59  
Anonymous Anonym sa...

förutom att kika alla hjärnstorm avsnitt igen så ska jag bila till tyskland och där omkring, gå på winnerbäckkonsert här i götet och åka en vecka till stockholm. annars vet jag inte. chilla på dillen som min brorsa skulle säga.

hoppas du hittar på något!
ha en fin sommar.

20 juni 2008 kl. 13:18  
Anonymous Anonym sa...

Jag ska mysa med barnen. Äta glass. Sova länge. Bada i havet. Kanske en helt galen krogrunda (räcker med en här i Visby)Åka till syrran i Finland. Grilla. Bada bastu. Bara vara närvarande i nuet och tanka kraft i två hela veckor!
Livet snurrar på så fort mellan varven så det är nog smart att stoppa tiden en stund.

20 juni 2008 kl. 18:37  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida