torsdag 24 juli 2008

Yoshimi Battles The Pink Robots


Igår gjorde jag nog det mest turistiga jag kommer göra den här veckan; jag var på bio på epilepsiframkallande Times Square. Vi som jobbar med påverkan och hypnos vet att om man överlastar sinnena på en person så är det mycket lättare att få honom/henne att göra som man vill; deras hjärna kokar redan över och följer därför nya instruktioner utan att (kunna) tänka sig för. Times Square är en enda stor mental överlastning. Det går inte att tänka klart här. Så det är nog här man ska hålla till om man vill manipulera folk utan ansträngning. Det är bara att byta ut hypnoskommandot "Look into my eyes" till "Look at that huge blinking sign". Transen är redan klar. Förutsatt att man själv lyckas hålla sig vid medvetande, förstås. I alla fall så såg jag Pixars fantastiska Wall-E. Och idag mötte jag några andra robotar som behövde hjälp på en vägg.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida