torsdag 24 januari 2008

Smartast


Det gick nästan. Men inte riktigt. Jag och barnen hade ju lånat deras mammas lägenhet tills dess att hanverkarna är klara hemma hos mig. Men igår natt kom mamman hem igen. Med vinterkräksjuka. Så då var vi tvugna att flytta på oss snabbare än kvickt. Men vart? Vårt eget hem står inte klart förrän på fredag, alltså imorgon. Det fanns inte en chans att vi skulle kunna sova där ikväll. Närmsta släkting bor fem mil bort. Så vart skulle vi kampera tills dess? Lösningen var förrädiskt enkel: Jag gav upp.

Nu bor vi på hotell. Närmare bestämt hotell Malmen. Mitt på söder. Vi ska ha vattenkrig i badrummet, äta choklad i sängen och vara uppe hela natten och titta för mycket tv på för många tv-kanaler. Och skulle barnen somna och lämna mig ensam får jag väl glida ner till pianobarnen. Det gäller att passa på. Imorgon är ju trots allt en vanlig dagis- och skoldag. Men det ska bli skönt att få komma hem. Till slut.

4 kommentarer:

Blogger Unknown sa...

Vinterkräksjuka? Tjenare...

Det är så bra att läsa dina senaste inlägg, för oavsett hur min tillvaro ser ut, så är den i alla fall enklare än din :-) Utom möjligen att ni nu kan vattenkriga på hotellet.

24 januari 2008 kl. 18:17  
Anonymous Anonym sa...

när du har kommit hem kan du ju inviga med ett : hem ljuva hem!!! :D

24 januari 2008 kl. 18:46  
Anonymous Anonym sa...

Scandic Malmen är jättetrevligt, så jag tror inte alls ni kommer få trist!! Och frukostbuffén är kanon... massor med gott bröd. Hoppas ni får trevligt!

24 januari 2008 kl. 21:35  
Anonymous Anonym sa...

Av alla (freudianska?)felskrivningar i Ditt senaste inlägg gillar jag "pianobarnen" bäst! Säger en del om Dig som mänska (?)

25 januari 2008 kl. 18:30  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida