måndag 21 januari 2008

Ännu smartare

Nu jävlar är det tajt. Golvläggningen börjar enligt uppgift nå sitt slut. Målaren hade lovat att  bli klara med väggarna i barnens rum igår söndag, senast idag, eftersom barnen behövde bo där från igår. Jag vet att man alltid ska dubbla tiden som anges när det gäller sånt här, men jag trodde "barnen måste bo här på söndag" var en rätt definitiv deadline. Speciellt om proffset säger att det inte är några problem. I helvete. Barnens rum blir klart "kanske på onsdag" och resten av lägenheten "kanske den här veckan". Vilket betyder i mitten av nästa. Det börjar bli lite ansträngt. Sen i söndags har jag och kidsen bott i deras mammas lägenhet som hon snällt har lånat ut till oss. Men det går bara till i morgon. Så det lutar åt hotell på tisdag. Frågan är bara hur länge. Att vi kommer in i barnens rum om nån dag är inte samma sak som att det går att bo där. Jag gissar att det dröjer ytterligare en eller en halv vecka tills vi kan göra det. Kappsäck är ok, kappsäck med barn är mindre kul. Var fan är galonisarna? Själv ska jag föreläsa på SHIE-mässan nu på fredag. Men jag kommer över huvud taget inte åt mina saker. Om du är där och undrar varför jag inte har en dator men istället målarfärg i håret och en tandborste i bakfickan så vet du varför. Mina barn är de på sista raden som är klädda i sopsäckar. Jag vet att jag gnäller alldeles för mycket för att det ska vara klädsamt. Men just nu är det som sagt tajt. 

8 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Tänk vad mycket mer du kommer att uppskatta ditt hem sen när du faktiskt får bo där!

21 januari 2008 kl. 18:50  
Anonymous Anonym sa...

"Gör er därför inga bekymmer för morgondagen. Den får själv bära sina bekymmer. Var dag har nog av sin egen plåga." Det där var ett saxat stycke till dig ifrån en annan mycket bra bok...

21 januari 2008 kl. 19:56  
Blogger Hexmaster sa...

Bra idé! Här har Henrik ett annat relevant bibelord:

------
Men när Joash regerade på sitt tjugotredje år hade prästerna ännu inte utfört några reparationer. Då kallade kung Joash till sig prästen Jojada och de andra prästerna och frågade dem varför de inte utfört några reparationer på templet. "I fortsättningen får ni inte ta emot något silver från era värderingsmän", sade han. "Ni skall i stället låta det gå direkt till templets underhåll."

(2 Kung 12:6-7)
------

Inget jobb, inget pröjs... Enligt Skriften. Eller om det är en uppmaning till att renovera minst var tjugotredje år.

;-)

21 januari 2008 kl. 21:28  
Blogger Henrik Fexeus sa...

:-)

22 januari 2008 kl. 10:15  
Blogger Pim sa...

henrik du är kung;), att försöka ljuga för dig som son eller dotter måste vara svårt.. Jag beundrar verkligen din bok, som jag precis läst ut, ska försöka fullfölja alla moment nu också! MYCKET att TÄNKA på;D

22 januari 2008 kl. 18:34  
Anonymous Anonym sa...

Usch, känner igen mig allt för väl i beskrivningen med vad man gör när man har tenta/deadline mm som man egentligen borde ta hand om. Du valde att renovera lägenhet, jag tog tag i ett mindre projekt (trodde jag...) Jag bestämde mig för att reda ut problem med en icke helt fungerande toalett, trasigt element mm. Hantverkare kom, lyckades ha sönder både toaletten och elementet ännu mer inne på toaletten. Så nu sitter jag och tentarpluggar utan tillgång till toalett sedan några dagar, utan får gå över till grannen när det behövs. Tentaplugg--> kaffe för att hålla sig pigg och allert--> ingen toa... ingen bra idé. Jag lider med dig!

23 januari 2008 kl. 23:43  
Anonymous Anonym sa...

Den som bor i en tunna, som en hund, har inte slika problem. /Diogenes

24 januari 2008 kl. 08:28  
Blogger Henrik Fexeus sa...

...och så får man den extra bonusen att man får kissa på lyktstolpar.

24 januari 2008 kl. 12:49  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida