torsdag 10 januari 2008

Isolering

Vissa trodde inte på mig när jag sa att jag helt skulle isolera mig i några veckor tills nya boken var klar. Men jag har faktiskt förvånat mig själv (för att inte tala om mina vänner) genom att uppvisa en hittills oanad disciplin. Jag har bara gjort två undantag; en intervju för tidningen Café och ett gästspel på Aftonbladets WebbTV som ska spelas in imorgon (jag lägger upp länken här så fort jag har fått den). Jag var tvungen att bryta av med nånting för att inte drunkna i alla bokstäver. Annars hade jag känt mig som Howard Moon i Mighty Boosh. "Ice-oooo-laaaaaaa-tioooon...."

Sån här disciplin har ett pris, naturligtvis. Jag har försummat er bloggläsare rejält. Härmed ber jag er alla om ursäkt för min frånvaro. Om det finns några läsare kvar att be om ursäkt till. Men jag varnade er... Hur som helst är boken nu snart klar. Så fort den är färdigställd ska jag återigen fylla bloggen med förbluffande smarta tankar och fortsätta exponera min förträfflighet för alla som vill se. Jag är precis på sluttampen på sista kapitlet och om min planering håller har jag ett färdigt manus om en vecka. Då jädrar ska det firas! Så ser ni mig komma streakandes på Söder iförd en partyhatt nästa fredag vet ni varför.

7 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Det kommer att bli väldigt intressant att se vad du har kokat ihop denna gången Henrik! Har precis läst konsten att läsa tankar och vill tacka för en bra bok då jag ytterst sällan, näst intill, aldrig läser böcker!

10 januari 2008 kl. 19:40  
Blogger Hexmaster sa...

Du har alltså skrivit en bok på en månad?

10 januari 2008 kl. 22:03  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Det beror på hur man ser det. Researchen gjorde jag väl under åtta månader, samt under inspelningen av Hjärnstorm. Men själva skrivandet har jag gjort sedan 10 dec - med avbrott för en julvecka samt några dagar med möten. Så ja, cirka en månad. Jag sa ju att jag var disciplinerad. :-)

11 januari 2008 kl. 00:27  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Konsten att läsa tankar skrev jag ihop första versionen av på tio dagar, om man bara räknar själva skrivandet. (Sedan bearbetade jag texten naturligtvis med förläggare och redaktör i ett flertal veckor.) Jag har ett rätt högt tempo.

11 januari 2008 kl. 00:28  
Anonymous Anonym sa...

Håller på att läsa Konsten att läsa tankar och tycker den är väldigt bra!
Såg även de sista av dina program på TV. Hade gärna sett fler, men upptäckte programmet ganska sent. Kommer det visas i repris?

Så några frågor till:)
Vad heter den nya boken du skriver på? Vad handlar den om? Och när kommer den ut?

11 januari 2008 kl. 19:46  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Hej Nell, välkommen till bloggen! Hjärnstorm gick rätt friskt i repris under det att det sändes, om det kommer tillbaka vet jag faktiskt inte. Men du kan se fram emot sprillans nya avsnitt till hösten! Om allt går som vi hoppas kommer det även en dvd-utgåva med båda säsogerna så småningom.

Den nya boken handlar om omedveten påverkan; hur du ständigt påverkas av din omgivning av allt ifrån färger och former till reklam och psykologiska finter, och hur det ofta styr ditt handlande utan att du lägger märke till det. Jag tycker själv det är ett otroligt spännande ämne och hoppas ni kommer tycka det också!

11 januari 2008 kl. 19:58  
Anonymous Anonym sa...

Det låter som en intressant bok, blir nog till att köpa den också:)

12 januari 2008 kl. 19:30  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida