fredag 21 december 2007

Hjälp mig med boken!

Nästan en vecka till har gått utan att jag hört av mig på bloggen, men det är för att jag fortfarande skriver på nya boken så fingrarna blöder. Arbetstiteln är: När du gör som jag vill - Hur jag påverkar dig och andra utan att ni märker nåt. Precis som det låter så är det en bok om dold påverkan, där jag förklarar hur vi blir påverkade av - och själva påverkar - en mängd olika saker i vår omgivning. 

Eftersom du i och med att du läser min blogg är en sällsynt intelligent (och förmodligen väldigt attraktiv) person, så vill jag nu ge dig en chans att vara med och skriva boken! 

Du har garanterat varit med om att du har gjort något som du insett efteråt att du egentligen inte ville göra, men där någon eller något ändå fick dig att göra det. Det kan vara precis vad som helst - gått på bio fast du inte ville bara för att nån skulle sluta tjata, köpt nåt för att du inte orkade stå emot säljaren, eller som min kompis som köpte en klänning för att den var snygg på någon annan. Det kan vara precis vad som helst. Du behöver inte ens veta varför du gjorde som du gjorde. Jag vill ha din historia. Lång eller kort. Trivial eller livsförändrande. Du kan vara anonym eller inte. Skriv och berätta, antingen som en kommentar här på bloggen eller direkt till mig på mindmonkey@henrikfexeus.se

Jag skulle verkligen uppskatta om du hjälpte mig med det här. Så ta en funderare och skriv till mig. Ju fler som hör av sig, desto bättre blir boken! 

Tack på förhand, 
Henrik

8 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag vill gärna hjälpa till med din bok: jag läser en del modebloggar och blir således överöst med bilder på kläder, skor, väskor m.m. som är SÅ snygga enligt bloggarna, och då blir jag påverkad och tycker fort att jag MÅSTE ha just den klänningen (eller vad det nu kan vara). Några klick senare är den beställd men tjusningen är borta långt före klänningen nått mig. Lättpåverkad? Tyvärr!

21 december 2007 kl. 14:22  
Blogger Pernilla sa...

Lovefilm ringde mig för jag hade varit kund tidigare. Jag brukar kunna stå emot telefonförsäljare rätt bra men i det här fallet var det en ytterst jobbig kille som babblade järnet. Det enklaste verkade vara att bara säga ja. Det var ju så billigt också... 99 kronor för två månader. Döm om min förvåning när det efter X antal filmer visade sig att antalet filmer vi fick hyra per månad var begränsat så nu sitter vi här och får inga fler filmer. Känner mig lättpåverkad och lite lättlurad... Ja ja, har ändå inte tid att se film... :)

21 december 2007 kl. 15:49  
Anonymous Anonym sa...

Jag har en lillebror på 10 år som spelar datorspelet World of warcraft. Enligt mig så tycker Jag att han borde få göra det med tanke på att det mesta går ut på att man måste utforska för att komma vidare. MEN det har blivit som ett missbruk för nästan alla som spelar det spelet världen över och tyvär så gör dem flesta föräldrar fel genom att bara säga till att barnet/ungen/grabben att stänga av datorn och sedan gå och lägga sig. Men till att börja med måste man ju ta reda på varför dem har blivit påverkade och då frågade Jag runt lite här och där varför folk tycker det spelet är så himmla roligt. Då svarade majoriteten oftast : Jag spelar World of warcraft för att min kompis spelar det. Alltså med andra ord som Jag tolkar det : (grupptryck)
Jag vill med det hära inlägget bara påpeka att det finns så många barn och ungdommar som råkar ut för olyckan att hamna i Världen av warcraft som Jag tycker att dem inte borde :D hoppas det hjälper dig Henrik.

pss.......Du har väl sett att du har fått ett e-mail av mig?

21 december 2007 kl. 15:58  
Blogger Hexmaster sa...

Härligt ironiskt att du erbjuder folk "en chans att vara med och skriva boken" - som har arbetsnamnet "När du gör som jag vill"... :-D

OK, nu känner jag mig lite påverkad så här är mitt bidrag: De gånger folk fått mig att klicka på någonting på nätet. Vet inte hur intressant det är men reklam går jag ALDRIG in på, annat än av misstag. Men när folk på Facebook lägger upp en skojig apa eller en tomte-krukväxt eller något annat halvkul - då är jag där direkt.

21 december 2007 kl. 17:30  
Anonymous Anonym sa...

Tja!

Vet inte vad jag ska säga. Jag köpte en julskinka idag, vet egentligen inte varför. Jag har också många gånger haft en känsla av att något "väsen, högre makt" styr oss. Som något stort svart runt hål eller något annat. Ja, jag vet inte riktigt.

22 december 2007 kl. 00:20  
Anonymous Anonym sa...

Hej Henrik!
Jag vill gärna hjälpa dig med boken! Vad är "deadline" för att skicka in sin historia s.a.s??

22 december 2007 kl. 00:46  
Anonymous Anonym sa...

Tja!

Jag har funderat en stund! Jag kommer inte på något just nu!. Jag hoppas att vi har en fri vilja, annars vet jag inte vad jag ska göra!

22 december 2007 kl. 23:09  
Anonymous Anonym sa...

Jag tackade ja till ett jobb jag igentligen inte ville ha och inte ens sökt bara pga. att arbetsgivaren trodde på mig.
Jag visste igentligen att jag inte hade de rätta kvalifiktationerna, men när de smickarede mig och berömde mitt cv så gick jag med på att försöka.
Vilket jag ångrar nu.
Jag saknar kunskaper som gör attd et blir fan så mycket jobbigare än vad det borde vara.
Jag önskar att jag stått på mig och tackat nej.

30 december 2007 kl. 15:00  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida