torsdag 6 december 2007

The Tipping Point

Jag såg den här varningsskylten idag. Jag tror aldrig jag har sett en symbol som så på pricken fångar hur hela livet ofta känns. Jag tycker det känns som jag är i ett evigt slowmotion-fall ut i det okända, ut över avsatsen. Både jobbledes men också privat. Och jag tror det är likadant för de flesta. Men man kan naturligtvis välja om man vill fäkta vilt med armarna eller om man vill breda ut dem åt sidorna. Att flyga är trots allt bara att falla och missa marken. Jag tror skyltmakaren visste det. Även om han mest ville varna för högt trappsteg utanför pissoaren.

1 kommentarer:

Blogger Katarina sa...

Hej Henrik!

Jag håller på att läsa din bok. Den är fantastisk! Jag har nyss skrivit ett inlägg om den i min blogg: http://inspirationsbloggen.blogspot.com/.

Jag har en fundering kring ett ansiktsuttryck: När man anstränger/koncentrerar sig mycket, till exempel pular med något svårt på datorn eller pillar med någon liten pryl kan man ju få ett ansiktsuttryck som påminner om ilska. Detta skriver du också om i boken. Då kom jag på att det är ju rätt vanligt att man tappar denna koncentration (att man orkar hålla den intensiva koncentrationen bara en kort stund) och sedan blir lite irriterad. Är du med? Kan detta ha att göra med att man har ett uttryck i ansiktet som redan innan ligger nära ilska? Det verkar vara troligt efterom det är rätt enkelt att komma in i en viss sinnesstämning genom att fysiskt anpassa kroppshållning, rörelse och minspel osv. Det vore intressant att höra dina tankar kring detta! Ett varmt tack på förhand för svar.

Nä, nu ska jag läsa vidare...:)

Bästa hälsningar

Katarina Byström

6 december 2007 kl. 23:02  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida