måndag 10 december 2007

TA-DAA!!

På den här stolen ska jag sitta. Inga föreläsningar, inga intervjuer, bara jag och den här stolen. I en och en halv månad. Nästan som semester.

Jag kanske ska förklara mig, innan ni tror att jag försöker göra cocooning till en extremsport. Jag har hyrt en kontorsplats på hemlig adress på söder i Stockholm. Här ska jag sitta från och med idag för att skriva nästa bok! Det blir inte Konsten att läsa tankar II, utan något...annat. Efter januari bör jag vara klar. Kaffet är inhandlat, croissanten är varm och ärmarna uppkavlade. Vi syns på andra sidan!

10 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Gott snygg stol, det för ju tankarna lite in på 70 -talets färger.Väntar med spänning på din bok.

10 december 2007 kl. 13:51  
Anonymous Anonym sa...

Låter bra!

10 december 2007 kl. 14:03  
Blogger Johannes sa...

Hm, är den där stolen verkligen ergonomiskt riktig? Inte gå och skaffa ryggskott såhär innan jul!

10 december 2007 kl. 14:30  
Anonymous Anonym sa...

Härligt att veta var man har dig
:-) Lisa Y

10 december 2007 kl. 14:50  
Anonymous Anonym sa...

Så du menar på fullaste allvar att det tar knappt två månader att skriva en bok?

undrar christina från kristianstad

10 december 2007 kl. 15:48  
Blogger Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Där kommer du att sitta med en vit katt i din famn och en stor diamantring på finget. Som värsta Bond-skurken.

10 december 2007 kl. 15:57  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Johannes - du har rätt. Den var värdelös. Jag bytte ut den mot en plaststol i rätt höjd efter fem minuter.

Lisa - välkommen till bloggen! Fast nu känner jag mig ju lite övervakad... (För er andra: Lisa är min förläggare - sådär, nu är du outad) ;-)

Christina - nja, jag gjorde konkret research i ca 10 månader (utöver dne kunskap jag hade innan). Det jag ska göra nu är liksom att...skriva min version av det hela.

Tyskungen - det kan du haja. Jag övar grymma oneliners som "The world is just the beginning" (Oj, den borde jag nog försöka sälja!) samt fyra versioner på ett elakt vansinnesskratt.

10 december 2007 kl. 16:41  
Anonymous Anonym sa...

Får man komma förbi ditt kontor någon gång och göra dig sällskap ifall du blir uttråkad?

10 december 2007 kl. 17:20  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Jag trodde "hemlig adress" var en liten hint om hur tillgänglig jag tänker vara... ;-) Allvarligt talat så ska jag isolera mig rätt duktigt för att få nåt gjort - jag har ju inte så lång tid på mig.

10 december 2007 kl. 18:34  
Blogger John sa...

Hmmm....typiskt att du ska isolera dig just nu. Hade tänkt få bolla lite funderingar med dig. Jobbar på ett behandlingshem och håller
bl a på att utveckla ett samarbete med en reklambyrå. Syftet med det är inte reklam utåt..utan innåt mot tjejerna som bor där. Målet är ju att kunna påverka så mycket som möjligt..och reklamens uppgift är ju att få människor att vilja ha saker, inte att "tvinga" på någon en viss produkt. Samma sak för oss även om det är mer livsstil och värderingar vi vill förmedla...men vi kan helt klart bli bättre på att "sälja" det paketet till tjejerna. Läser själv mycket inom NLP och mental träning, men fick mycket inspiration och tankar från dina program och din bok också, det finns mycket vi skulle kunna använda oss av i form av miljö, musik etc för att få så bra effekt som möjligt.. Tror att du skulle kunna bidraga med mycket kunskap runt de här bitarna. Skulle iallafall var intressant att få bolla lite funderingar med dig. Är det något du kan tänka dig att avsätta någon liten stund för när du slipper ut ur isoleringen?

mvh John

11 december 2007 kl. 23:33  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida