söndag 27 januari 2008

Sista sträckan

32 timmar kvar till deadline. Jag har tagit ett litet break från bokskrivandet för att röja iordning i lägenheten; jag hade ju fräckheten att bo här under helgen så nu måste jag plocka bort det som åkt fram eftersom hantverkarna kommer på måndag morgon igen. (Det var väl ingen som på allvar trodde att de verkligen skulle bli klara i fredags?) Men nu är det dags för bok igen. Jag räknar med ytterligare tre timmar inatt, resten imorgon. Det kommer ta hela dagen imorgon och nog hela natten också. Saker som ska hålla mig levande under den sista sträckan:

Boxcutter - Glyphic (för att dubstep är kul men Burial låter som Massive Attack)
Max Peezay - Discokommitén (för att jag alltid diggade Kari Lekebush då det begav sig)
LCD Soundsystem - Sound of silver (för att jag ville gilla den förra men innerst inne tyckte att den bara var sådär. Men nu är det bättre.)
Syntax - Meccano Mind (för att det egentligen är lite pinsamt men det var samma sak med Fluke, jag kan bara inte låta bli)
Geometry Wars Galaxies (för att korta perioder av extrem koncentration och fokus kan ha samma effekt som total meditation)

Samt förstås, en tryckluftsborr i örat när bilningen av min balkong börjar om 6 timmar och 20 minuter. Undrar om jag helt enkelt ska ställa mig naken i fönstret och titta lyckligt på byggarbetarna utanför. Då kanske de försvinner.

Djupt andetag nu. Inte somna. Än. Snart. På tisdag.



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida