tisdag 29 januari 2008

09:15. Ta-Daa!!


Kvinnan på bilden är Lisa Ydring. Min förläggare. Det hon håller i är... Boken.Jag blev klar till slut. Med tid över, dessutom. Jag var klar redan kl 18 igår och lämningen var inte förrän 09 idag, så jag fick en hel kväll för mig själv. Den tillbringade jag med att kolla på Tekkonkinkreet och äta chips. Fira lite. I byggdammet.
Men just nu är det lite speciellt. Jag har varit så intensivt nära boken under sju veckor att det nu är omöjligt för mig att få ett utifrånperspektiv. Jag har faktiskt ingen aning om det är bra. Tänk om ingen bryr sig? Tänk om det är...skit? Och i DET läget ska man lämna det ifrån sig. Läskigt.
Jag hoppas att ni kommer att tycka att boken är bra. Den borde vara det. :-)

7 kommentarer:

Blogger Helen sa...

Såklart den är bra :) Är den bara hälften så bra som Konsten att läsa tankar så är jag nöjd. Men är det verkligen sju veckor sedan du började skriva? Tiden går sjukt fort..

29 januari 2008 kl. 09:41  
Blogger Hexmaster sa...

Vilket läge? - "Schreiber angst" varar tills man får facit, först ett litet från redaktören (bekräftelse på att den inte är absolut helkass) och sen allt mer ju fler som drar liknande slutsatser.

Eller om det blir det motsatta resultatet. Hur det nu skulle gå till. ;-)

29 januari 2008 kl. 10:38  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Det borde faktiskt vara lite mer än sju. Jag började den 10:e dec. Men det har gått bort några veckor under perioden för annat, som jul å sånt. Så det blev tre veckor (nästan) i december, vilket betyder 15 arbetsdagar. Åsså fyra veckor i januari, minus lite andra uppdrag, så säg 18 arbetsdagar där. Så 33 dagar totalt. Det finns de som säger att det tar två år att skriva en bok. Kanske det. Eller inte. Omdömet har ju inte kommit ännu. :-)

29 januari 2008 kl. 11:37  
Anonymous Anonym sa...

När man kan köpa detta mästerverk?

29 januari 2008 kl. 16:33  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Vi håller faktiskt precis på att diskutera utgivningsdatum. Jag får återkomma i frågan.

29 januari 2008 kl. 16:45  
Anonymous Anonym sa...

Hur många sidor blir den på? Läste din förra och tyckte den var okej.

29 januari 2008 kl. 20:59  
Blogger Henrik Fexeus sa...

omöjligt att säga sidantalet innan den är satt och layoutad.

30 januari 2008 kl. 11:42  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida