tisdag 30 oktober 2007

The Shining, någon?

Skövde fortsätter i surrealismens tecken. Jag har just checkat in på mitt hotell. De verkar ha vansinnigt många rum - det börjar på 101 och högsta rumsnumret är 1022 - fördelade på fyra eller fem (svårt att veta) våningar och halvvåningar, som verkar sitta ihop i nån form av labyrint. Mitt rum är 906. Jag har följt skyltar, gått uppför trappor och nerför trappor i över fem minuter nu. Hissen litar jag inte på. Den har en grön och två vita, omärkta, knappar. Vem vet vart man tar vägen då. Avsaknaden av vanliga, numrerade våningsplan är total. Och alla korridorer är identiska. Jag är hopplöst, och lite skamset, vilse. Jag har hittat en stol mellan rum 579 och 612. Jag tänker stanna här. Jag är trött och fryser. Det är bara en tidsfråga innan Jack Nickholson hittar mig med sin yxa.

6 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Verkar som han hittade dig... Inget ljud eller bokstav från Henrik sen natten i the Shining-hotellet i Skövde...

1 november 2007 kl. 14:58  
Anonymous Anonym sa...

Hmmm

Efter detta kanske det kommer att vara en spökskrivare på den här bloggen...

Halloween och allt...

1 november 2007 kl. 16:36  
Anonymous Anonym sa...

Det ser ut som om en finlandsbåt... saknar bara en röd heltäckningsmatta, några fulla finnar som viker runt hörnet och skvimpar öl på en plus lite gungande, så är du där.

1 november 2007 kl. 17:43  
Anonymous Anonym sa...

En bild som ser ut som en tanke, finns det tillräckligt med rum till eftertanke??? Håll ut, håll in, sök din ro och finn. "Clas kalas"

2 november 2007 kl. 18:10  
Anonymous Anonym sa...

första bilden som poppade upp i mitt huvud var att jag tänkte skriva om att du kunde springa bärsärkargång igenom hela korridoren och hoppa runt och skrika tills stämbanden blir ostabila :D . Jag vet inte varför jag tänkte på just det men Jag kan lova er om att Jag aldrig har gjort det ifall ni tror det :P.Men det kan vara så att jag har sett det på film för att jag ser på filmer regelbundet hela tiden så Jag har ett ganska stort arkiv med bilder att hämta upp ifrån minnet när det behövs :D

4 november 2007 kl. 03:09  
Blogger Dynamies sa...

Helt sjukt det där hotellet Billingehus.. Irrade rund i de korridorerna natten mellan 3-4 och försökte hitta mitt rum nr 1022, det låg högst upp, längst bort.. Fy fan vilken jävla labyrint att hitta dit.. :S

4 november 2007 kl. 19:30  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida