torsdag 25 oktober 2007

Lyckligt lottad

Ibland tycker jag att jag har världens lyxigaste liv. Idag tog mitt "jobb" mig till Vildmarkshotellet i Kolmården, där jag skulle föreläsa. Det var sen eftermiddag, solen värmde fortfarande men var på nedgång över vattnet och ett dis över hela sjön gjorde så det såg ut som en tavla. Sådär som bara ett blur-filter i Photoshop kan göra. Det var oerhört vackert. Jag kände mig alldeles...ödmjuk. Fast det gick över.

Vildmarkshotellet får för övrigt en stor guldstjärna i min bok för att de har skötbord för blöjbyten även inne på herrtoaletten. Borde vara självklart. Är det sällan.

Och bakmaskinen? Den får vara kvar. Dess slutgiltiga ess i rockärmen stavas t-i-m-e-r. Istället för att vakna på morgnarna till ett agressivt pipande från min väckarklocka, så vaknar jag numer av ett agressivt pipande från köket som förkunnar att morgonens bröd just blivit färdigbakat. Fantastiskt. Och barnen älskar det. Men den är fortfarande lika upprörande ful. Klistermärken kanske kan hjälpa.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Kan man inte få se en bild på det avgrundsfula underverket?

25 oktober 2007 kl. 13:01  
Anonymous Anonym sa...

Tack för dina tips från Hjärnstorm om kroppsspråk - att man ska "härma" för att göra ett gott intryck. Provade det på min senaste anställningsintervju. Det verkade funka för jag fick jobbet! Vet inte om det var det som gjorde att jag fick jobbet, men med tanke på att det var det första jobb jag fick efter att ha varit på anställningsintervju så... (Alla andra jobb har jag fått utan att genomgå den processen.)

Christina från Kristianstad

25 oktober 2007 kl. 16:10  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida