lördag 20 oktober 2007

En vacker dag

Idag har jag varit en God Pappa. Solen gnistrade, träden stod i brand och hösten föll som spön i backen. Så jag tog med barnen till Aspuddens parklek, där det finns kaniner, ankor, grisar, getter, hästar och andra djur som barnen kan terrorisera. Jättekul och väldigt fint! Kan hett rekommenderas om du bor i Stockholmsområdet, är trött på Skansen och/eller har för långt till Nyckelviken. Vi missade dock ponnyridningen, så där fick sig faderskapet en törn. Men jag kompenserade det genom att gunga det minsta barnet tills han kräktes.

Jag har också köpt mig en Home Baker idag. Jag är trött på att den lokala ICA-butiken ständigt försöker pracka på mig bröd som är fyra till sju dagar gammalt. Så idag var det nog. Men den här brödbakaren är utan tvekan det absolut fulaste föremålet i mitt hem. Ord kan inte beskriva hur lite skönhet maskinen besitter. Jag besparar dig en bild.

Första limpan testbakas nu. Om det inte blir helt sjuuuukt gott så åker monstret ut igen, omedelbums. Nån borde ta ett snack med OBH Nordicas designers.

2 kommentarer:

Blogger Söderberg sa...

Hej och välkommen. Min morbror hade ett tag total prylmani. Han köpte ALLT som var elektriskt till köket. Bland de absolut sämsta köpen var en elektrisk brödkniv som bestod av ett handtag och ett knivblad som åkte fram och tillbaka. Ingen lyckades någonsin använda den till något överhuvudtaget...

21 oktober 2007 kl. 08:30  
Blogger Huskorset sa...

Screw OBH Nordica.
En redig Elektrolux Hushållsassistent (med degkrok eller knådarrulle) är det enda som duger. http://www.electroluxhome.se/selection_0709/ovrigt.asp

Bästa hälsningar Huskorset from Hell

21 oktober 2007 kl. 18:38  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida