tisdag 25 januari 2011

När man inte har annat

Några av dem

Jag har en märklig tendens att, när jag närmar mig slutet på ett projekt, dra igång tusen andra innan det första är klart. Det är en något osund vana eftersom det innebär att just när jag har som absolut mest att göra drar jag på mig ännu mer jobb. Vet inte varför, det har alltid varit så.

För bloggen innebär det dumt nog att jag inte har nåt kul att berätta; antingen är det saker som håller på att ta slut och som jag redan tjatat sönder (som boken), eller så är det saker som är så nya att det ännu inte går att säga nåt. Det är därför det är så tyst här just nu.

Men igår blev jag åtminstone klar med vansinnesprojektet att lägga in alla mina cd-skivor på hårddisk. Redan på mitten av nittiotalet började jag sätta dem i plastfickor för att få plats. Och de har inte blivit färre. Även om jag idag köper all musik digitalt redan från början. Ett och ett halvt år har det tagit. Till igår. Då jag plötsligt var klar. iTunes påstår nåt om 2668 album men jag tror att det ljuger.

Nu återstår bara frågan: Vad gör jag av alla cd-skivor?

Sen är det dags att börja med vinylerna... Fast det får nog dröja lite.

3 kommentarer:

Blogger Unknown sa...

Skicka med en signerad skiva med varje nytt ex av den kommande boken? ;)

25 januari 2011 kl. 22:13  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Ha ha ha! Skitbra! DET ska jag göra.

Kanske.

25 januari 2011 kl. 22:24  
Blogger Norco sa...

För att vara ärlig så märkte jag inte "Kanske." förrän andra gången jag läste det här :P

31 januari 2011 kl. 17:58  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida