torsdag 20 januari 2011

Intimmusik i Uddevalla

Efter vad som kändes som en miljon möten (och därmed inget roligt att blogga om) på hemmaplan igår, så bar det av till Uddevalla idag för att föreläsa.

På Hotell Riverside, där jag skulle vara, har de fått den snofsiga idén att spela klassisk musik inne på toaletten. Det är säkert en bra idé. Men lika stor omsorg hade uppenbarligen inte lagts ned på musikvalet. Förmodligen var det en cd med "Classical Hits" som snurrade och jag hade bara otur. Men när jag gick in på den, i övrigt helt tomma, herrtoaletten så satte Beethovens femma - ödessymfonin - igång samma sekund som jag satte foten på kakelgolvet.

Ba-da-da-BOOOM!!!

En del av mig ville bara backa ut långsamt igen. Mitt förnuftiga jag vann dock. Men senast det var lika läskigt att besöka en offentlig toalett var i första Silent Hill. (Och vet du inte vad jag menar med det räcker det med att känna till att det involverar ljudet av osynliga gråtande barn.)

Å andra sidan - nästa gång jag gick in var det Champagnegaloppen. Vet inte om det är bättre att kissa till...

1 kommentarer:

Blogger Unknown sa...

Hahaha! Känns som att några inte har läst Sounds Like Branding... =)

20 januari 2011 kl. 19:30  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida