torsdag 23 december 2010

Klantigt

Jag måste säga att just nu känner vi oss som riktiga rookie-resenärer. L har blivit rejält biten av nåt kryp på stranden och märkena varar och ser hemska ut. Doktorn gav henne två salvor, varav en kortison, som ska appliceras i princip hela tiden. Själv har min mage blivit tvärknas efter att jag åt några konstiga bär till frukost igår på vårt fyrstjärniga hotell, så jag går på vätskeersättning, äter en massa tabletter och är förbjuden att röra alkohol, kaffe, frukt (osv) på några dagar. Det gör dock inte så jättemycket just nu eftersom jag mest är yr och trött och ligger på sängen.

Problemet är den 4-rätters julmiddag som vi bokat imorgon när det är julafton. Vi hittade en mysig restaurang - Chez Pasti - inklämd i gången mellan två husväggar, och som drivs av italienaren Herbert. När de flesta andra håller stängt imorgon tänker han istället slå på stort med brakmiddag, bland sina tio bord. Problemet: Vi förutsätts äta i tre, fyra timmar. Och det finns ingen toalett.

Vi har redan betalat så det är väl bara att masa sig dit. Febriga, medicinerade och med osäker konstitution. Det här blir en jul att minnas.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

åh stackare, det låter inte toppen! Hoppas du kryar på dig, och din vän förstås! ocg God jul & Gott nytt år!

26 december 2010 kl. 21:57  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida