söndag 19 december 2010

Nu är det nog

Nu är jag trött på snödrivorna. De ger ju aldrig upp! En normal vinter skräms lite i början av november, töar sen bort och kommer tillbaka först på allvar i februari. Men de här nymodigheterna med att bara ligga kvar och dessutom sakta men säkert bli blåsigare, snöigare och kallare för varje dag, det gillar jag inte alls.

Så nu drar jag.

Klockan sju imorgon bitti lyfter planet till ön Sal på Kap Verde. För där är det ingen snö. Istället är det 25-29 grader i luften och 22-25 i vattnet. Dessutom är hela ön bara öken, vilket innebär att det inte finns nåt att göra där även om man skulle vilja. Jag har hört en del negativa röster om Kap Verde just av den anledningen, men en hel veckas påtvingad handlingsförlamning låter helt perfekt justs nu.

Boktraven är packad med de böcker jag inte hann med förra semestern (några jobböcker hade även smugit sig in men jag tror jag lyckades rensa ut dem). Telefonen är laddad inför 10-timmarsflighten (med Monkey Island 1 + 2 och Mushihimesama Bug Panic - varför släpa med ett DS när det finns iPhone). Datorn är fylld med senaste säsongen av Dexter och solkrämen är nyinförskaffad. Nu jädrar ska här semestras.

Jag vet inte hur det är med uppkopplingen där nere, så det kanske blir tyst här på bloggen tills jag är tillbaka. Men jag hoppas inte. Jag hoppas jag kan önska er en god jul från Atlantens rand om några dagar. Hörs!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida