söndag 5 december 2010

Julpyssel

Ibland går det lite fort. Jag har helt missat att det redan är den andra advent. Julmyset lyser genant nog med sin frånvaro här hemma. Men idag fick äldsta sonen nog. Han hämtade papper och sax och förklarade att nu, nu skulle vi minsann klippa julstjärnor. Så det blev nåt juligt nångång.

Julstjärnor. Det har jag nog inte gjort sen lågstadiet. Det är tur att det finns instruktioner på mjölkpaketen om hur man gör.
Men mjölken ljuger - hur får man dem sådär runda, som på bilden? Det här är mina två första stjärnor på 25 år. I ljuset av det är jag rätt nöjd. Men inte fan är de runda. Nån som vet hur man gör?

Jag värmer på lite glögg så länge.

7 kommentarer:

Blogger Hexmaster sa...

Till att börja med är de ofysikaliska, riktiga snökristaller är sexuddiga. ;-)

Grattis till boken. Nu behöver du något att fylla den stora tomheten med, tills första korret anländer.

5 december 2010 kl. 16:55  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Tack! Det var faktiskt det första, stora korret jag blev klar med nu! (Tog en dryg månad.) Nu återstår bara en genomläsning efter att redaktören kollat in ändringarna, och sedan ytterligare en genomtitt efter sättning. Sen går den på tryck!

Så hur ökar man hexagonfaktorn då?

5 december 2010 kl. 17:00  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Det var inget jag kom på det!

5 december 2010 kl. 17:02  
Blogger Christina Johansson sa...

Grattis till boken. =)
Ska du bara ha 2 föreställningar av SINNESCIRKUS i Göteborg???

6 december 2010 kl. 19:17  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Japp - vilket är en mer än de flesta städer får. Med tanke på hur stor Lorensbergsteatern är så ska vi nog kunna klämma in alla på två tillfällen. :-)

6 december 2010 kl. 19:19  
Blogger Christina Johansson sa...

Okej, jag vill ha bra platser. Får vara ute i god tid och köpa biljetter. Ska bli kul att se SINNESCIRKUS igen.

6 december 2010 kl. 19:44  
Blogger Unknown sa...

Köp biljetter nu då! De finns till försäljning tydligen. Fick rad 10 på parkett till den 16, hoppas det duger! Dock är det nog för långt bak för att få bli involverad i showen...

Eller? ;)

11 december 2010 kl. 18:38  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida