torsdag 2 december 2010

Klar

Så har jag lämnat ett gnistrande Umeå (bilden) för ett helt mjölkvitt Stockholm. SinnesCirkus är slut för i år. Och kommer inte heller åka på turné igen. Klart.

Boken är också slutjobbad. Jag skrev de sista orden medan barnen klädde på sig igår morse, strax innan jag åkte till Arlanda. Klar.

Eftersom hela Stockholm är klätt i världens tjockaste dimma idag och flyget därmed var över en timme försenat i morse så hann jag även skriva klart manusförslagen på två tv-program, som jag lovat göra sen länge. (Jag har ännu inte gett upp hoppet helt och hållet om att få göra nya experimet i rutan.) Färdigt.

För första gången på, jag vet inte hur länge, har nåt mycket märkligt inträffat: Jag har inget som måste göras, inga möten att gå på, ingenstans jag måste vara. Det är klart. Och jag har en hel eftermiddag fri. Vad i hela friden gör man då?

Nån som vill fika?

5 kommentarer:

Blogger LN sa...

Tack så vansinnigt mycket för föreställningen igår! Jag missade bussen och låg sömnlös halva natten och försökte fundera ut hemligheterna, men det var det värt!

Jag är så glad att jag impulsfor.

Du har ett nytt fan ;)

/Ellen, en av tjejerna med tidningspåsarna.

2 december 2010 kl. 15:13  
Anonymous Anonym sa...

jag är på fika anytime hahaha

3 december 2010 kl. 07:21  
Blogger Falsus sa...

Tja, du kan ju börja med att lira ikapp dig på spelfronten! ;) Vad jag förnummit så verkar du vara lite av en smyggamer.
Vilka spelplattformer har du? :)

P.S. Gillar du plattformare som är sjukt svåra, à la de gamla nintedoliren så ska du testa Super Meat Boy. Annars så kan du ju alltid ge dig in på Minecraft, något för både dig och barnen.

P.P.S.(Ska inte en P.S. vara kortare än huvudtexten? :D)

3 december 2010 kl. 23:35  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Smyggamer? Jag vill nog hävda att jag håller gamerflaggan stolt och högt! Mitt problem är bara att jag aldrig hinner. Jag läser min Edge och köper det som verkar intressant, men hinner sällan ens öppna dem. Jag går fortfarande i tron att snart, SNART ska jag hinna spela... Vad gäller konsoler så står det en PS3, PS2, Wii, Gamecube och en DS här hemma, men mest spelar jag faktiskt på min iPhone4. Det är vad jag hinner med. Och med tanke på hur kvaliteten på det som kommer till den börjar bli så är den ett fullgott substitut tycker jag. Saknar bara Ikaruga på den. ;-)

4 december 2010 kl. 22:23  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Ellen, tack för hjälpen med påsarna! Ber om ursäkt att du missade bussen, det blev en rekordlång föreställning men det var inte riktigt mitt fel... :-)

4 december 2010 kl. 22:24  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida