måndag 20 december 2010

Arlanda, Gränskontrollen, 06:24

På väg till flyget och Kap Verde. Allt gick bra vid incheckning och security. Men vid arlandas gränskontroll blev det plötsligt stopp. Passkontrollanten klev ut ur sitt bås, spände ögonen i mig och frågade;

"Hur GÖR du?!"

Det visade sig att hon sett SinnesCirkus och legat sömnlös sen dess. Ett tag var jag orolig att jag inte skulle få passera utan att avslöja mina hemligheter, men jag pekade bara ut genom fönstret. "Ska ni säga som har genomskinliga plan." (Kolla bilden.) Då gav hon mig ett hemligt tecken och vi fick gå vidare.

Jo, och Pocketshop i Terminal 5 hade satt en handskriven lapp i Alla Får Ligga: "Det funkar! Vi har testat!" Snacka om dedikerad personal...

Nu är det boarding! Hörs sen!

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

åh underbart! ha det så himla härligt, det förtjänar du! :)

20 december 2010 kl. 06:48  
Blogger Unknown sa...

Personal med humor - kul! :)

20 december 2010 kl. 09:35  
Blogger Calle sa...

På tal om "Alla får ligga" så läste jag denna insändare på na.se:

http://na.se/opinion/svarasnabbt/1.1075960-omoraliskt-och-smaklost

Antagligen har personen som skrivit ovanstående ej läst boken eller känner till vad Henrik gör. Skrämmande vilka förutfattade meningar man kan få av en boktitel!

PS. Såg SinnesCirkusen i Örebro och kan varmt rekommendera den. Underhållning när den är som bäst!

25 januari 2011 kl. 20:03  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida