söndag 23 november 2008

Den julen är på väg

Jag fick just ett väldigt personligt mail. Nån har varit snäll nog att lösa alla mina julklappsproblem. Det värmer att nån jag inte känner ändå tänker på just mig. Nu ska jag bara försöka förstå vad det står.

"Välkommen till vårt företag site.

Den julen är på väg! letar efter en tokig presenter för din familj, dina vänner och dig själv. alla produkter av vårt företag sälja till kostnader inom 15 dagar, datorer, tv-apparater, mobiltelefoner, MP3/MP4 spelare, digitalkameror, videokameror, Video spelkonsoler, GPS och motorcyklar, de flesta ex säljs till grossistpriser, hittar du massor av stor affär här. Och vi har en säljfrämjande åtgärder från och med nu, köpa mer, spara mer och få mer! . Detta är en gud-ges chansen, hoppas vi tag i det i ti"

Det värmer i hela kroppen. Men det där abrupta slutet oroar mig. Vad hände med den som skrev? Kom språkpolisen och förde bort honom? Jag behöver veta! Hoppas vi tag i det i ti. Det kanske är en kod. Var finns Dan Brown när jag behöver honom?

6 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Mejla tillbaka till människan med samma särskrivning :D

23 november 2008 kl. 22:30  
Blogger Hexmaster sa...

Klassiker: Översättnings server fel på en järnvägsstation i Kina

23 november 2008 kl. 23:09  
Anonymous Anonym sa...

Babelfish har varit framme /Kevin

23 november 2008 kl. 23:22  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Visst är det Babel. Det roliga är att den engelska texten är också med och den är lika obegriplig den. Så vi snackar andragenerationsförvrängning här.

24 november 2008 kl. 10:21  
Blogger Hexmaster sa...

Hittade strax den engelska texten. Den gör reklam för en sajt registrerad på ett kinesiskt namn. Vilket naturligtvis inte betyder någonting.

Blev nyfiken på det abrupta slutet, hittade tyvärr ingen spännande förklaring; "butterfingers!" :-)

24 november 2008 kl. 16:50  
Anonymous Anonym sa...

Hallå där,
jag tror mr Brown är på semester i helvetet, för att få mer inspiration till hans nästa bok "Helvetets mysterium"

Men, vad vet väl jag? jag är bara en mytoman, och korkad blondin

- Helena

29 november 2008 kl. 14:53  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida