onsdag 22 oktober 2008

Internet

Jag har precis gjort min första litterära intervju, för bokhora.se. Finns här.

Och kampanjen med de genomskinliga stortavlorna verkar splittra åtminstone delar av reklamsverige i olika läger, om man får tro den här diskussionen.

4 kommentarer:

Blogger mijak sa...

Mmm. Och de som är emot verkar ha fastnat helt på reklamens färg, form och språkbruk. Och missar helt att diskutera *budskapet*.

Så nu sitter de och blir känslomässiga över reklamen genom diskussionerna. Samtidigt fångar deras omedvetna upp en liten bild nere i hörnet, som inte spelar nån större roll för deras diskussion.

Hmm. Vad händer när de ser boken i ögonvrån nästa gång de går förbi en bokhandel? Oförklarliga, intensiva känslor, kanske?

Och om jag minns rätt var denna reklam avsiktligen placerad kring företag som jobbar med just färg, form och marknadsföring.

You devil! :-)

Snyggt jobbat.

22 oktober 2008 kl. 11:21  
Blogger Hexmaster sa...

Undrar om de skulle diskutera bokens innehåll lika mycket...

Vad språkfrågan beträffar så går "genom" lika bra som "igenom". Huruvida det finns någon lurig dubbeltydighet ska man kanske gissa själv. :-)

22 oktober 2008 kl. 12:51  
Anonymous Anonym sa...

Dom har då definitivt sett den. ;)

23 oktober 2008 kl. 01:00  
Blogger Sven sa...

Reklamen är snygg. Om jag sett den i verkligheten om jag passerat busskuren vet jag inte. Troligen inte första gången, men reklam sitter ju uppe länge så till slut skulle den nog fångat mig.

Hur som helst har jag beställt boken. Det grundläggande skälet till det var den förra boken. ;-)

6 november 2008 kl. 09:00  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida