måndag 24 mars 2008

"Bög? Spana in våra gardiner!"


För någon vecka sedan tog jag en frukost på Waynes med Elaine Bergqvist, författare till boken Härskarteknik. Jag har länge tänkt rekommendera boken för alla som vill lära sig mer om påverkan, men det har glidit emellan. Så jag tar igen det nu. Elaine är en fantastisk person och hennes bok likaså. För alla som sedan Berit Ås tid har funderat på att det väl borde finnas fler nyanser av härskartekniker än bara genusperspektivet, så har Elaine skrivit den perfekta varningstexten.

Eller manualen. Beroende på hur man ser det.

Min egen djupdykning i tekniker för psykologisk påverkan kommer inte förrän i höst. Tills dess kan jag inte nog rekommendera Elaines bok. Läs den och knäpp din chef på näsan. Eller ännu bättre, ge henne boken.

2 kommentarer:

Blogger Dynamies sa...

"Jag har länge tänkt rekommendera boken för alla som vill lära sig mer om påverkan, men det har glidit emellan."

????
Jag ver nere i bokaffären BOKIA nyss.. Och den boken låg under VÅRENS NYHETER.. ? Hur längesedan var det du läste den?

26 mars 2008 kl. 12:13  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Um, för några veckor sedan. Men det är lite fusk, för jag läste den innan den kom ut.

26 mars 2008 kl. 16:56  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida