söndag 16 mars 2008

Hjärnstorm2: bakom kulisserna

Nu är det bara två veckor kvar tills inspelningarna av Hjärnstorm 2 börjar.

Mina producenter knorrar redan, de säger att logistiken bakom Hjärnstorm är som att göra tre tv-serier samtidigt. På en tredjedel av tiden och för en tredjedel av pengarna. Men vi vill ju att det ska bli bra. Därför ändrar vi oss hela tiden; färdiga och testade idéer åker ut genom fönstret till förmån för helt nya och oprövade, ibland bara dagar innan inspelning. Så var det i alla fall förra gången och det finns inget som säger att det kommer att bli annorlunda nu.

Två veckor kvar. Tillstånd ska fixas, rekvisita införskaffas, deltagare sökas, manus ska skrivas, idéer ska fås. Modet ska byggas och djupandningen inträda. Sen kör vi.

Jäkla påsk vad den är i vägen.

Hur som helst. Om det går, så tänkte jag ta med er bakom kulisserna den här gången. I ett anfall av fullkomlig hybris tänker jag lägga upp bilder från inspelningarna, anekdoter om saker som funkade över förväntan och försök som gick åt helvete, och kanske till och med någon smygtitt före alla andra.

Vi kan faktiskt börja redan nu. Jag gör en hel del research inför Hjärnstorm. Eftersom jag inte vill göra sånt som jag har gjort förut så försöker jag att hela tiden fylla på den kunskap jag har, för att få nya tankar och idéer. Böckerna på bilden ligger till grund för de två sista avsnitten. Så om du tar fram förstoringsglaset har du kanske en liten vink om vad de kommer handla om.... Förhoppningsvis.

5 kommentarer:

Blogger Pontus Erik Karlsson sa...

The Terror That Comes in the Night låter spännande, är det jag eller?

16 mars 2008 kl. 13:10  
Anonymous Anonym sa...

Om det är brist på deltagare kan Jag gärna hoppa in :D

16 mars 2008 kl. 21:45  
Anonymous Anonym sa...

Du skulle kanske vilja lista upp titlarna och författarna på dessa intressanta böcker du läser för att fylla på din kunskap.
Så vi andra som lider utav detta stora intresse kanske kan få lite nya tips på vad som är läsvärt!

17 mars 2008 kl. 20:34  
Anonymous Anonym sa...

Kommer ni spela i Norrköping igen?
Längtar till sänding!

3 april 2008 kl. 22:43  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Jupp, merparten spelas in i Norpan. Det kommer inte sändas förrän senare i höst, så tills dess får du hålla tillgodo med en repris på säsong 1 i sommar!

4 april 2008 kl. 09:20  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida