söndag 2 mars 2008

Gamla synder



Som förberedelse inför Konsten att läsa tankar gjorde bokförlaget Forum en kort promofilm för att skapa lite hype kring mig som person. Filmen var aldrig tänkt att användas offentligt utan skulle användas för att sälja in mig till bokhandlarna.

Igår blev jag tipsad om att nån har lagt upp filmen på YouTube. Jag har inte sett den sedan vi gjorde den, men jag tittade på den nyss. Filmen är gjord långt innan jag gjorde Hjärnstorm på SVT och det märks. Det är primitivt och yxigt. Men ändå lite charmigt. Så här har ni den. En chans att se mig innan jag blev den osannolikt slipade och behagligt världsvana, för att inte säga ödmjuka, performer ni är vana att se mig som.

9 kommentarer:

Blogger Hexmaster sa...

Men nog var detta med i Hjärnstorm..? Känner definitivt igen det. Från TV, är jag tämligen säker på.

2 mars 2008 kl. 12:46  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Nix, abslout inte. Tycker du det ser tv-mässigt ut..? ;-) Det här har bara använts internt av Forum. Filmades av en frilansande fotograf.

2 mars 2008 kl. 13:00  
Anonymous Anonym sa...

oj oj oj den här var rätt så gammal men det var det här klippet som fick mig att köpa K.A.L.T (konsten att läsa tankar)

2 mars 2008 kl. 14:31  
Anonymous Anonym sa...

Hahaha, hysteriskt sött! :D

2 mars 2008 kl. 23:50  
Blogger Socker Conny sa...

Hmm får absolut en att fundera på att köpa boken...

Fungerar den på flickvänner?

Kungen av landet Lagom

3 mars 2008 kl. 00:49  
Anonymous Anonym sa...

Jag är absolut säker på att det klippet är med i ett avsnitt som man kan se på svt.se. Hur kommer det sig?!

10 mars 2008 kl. 14:40  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Sofia, det är inte med. Tro mig. Jag är inte i närheten av en bokhandel i hela serien. Du kan kolla extra noga i sommar, för då kommer säsong 1 av Hjärnstorm i repris. :-)

Som jag skrev, det här filmades av mitt förlag för internt bruk vid införsäljningen av KALT. Det har aldrig visats någon annanstans. Förrän nu då det dök up på YouTube.

10 mars 2008 kl. 14:47  
Blogger Robin sa...

Ett avsnitt av mindcontrol innehöll ett nästan identiskt klipp. Kan det vara där sofia har sett det?

23 mars 2008 kl. 22:10  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Sofia, tänker du kanske på avsnittet med deckarförfattaren Karin Wahlberg? Karin utsåg två mördare+offer samt gömde ett mordvapen och det var upp till mig att leta rätt på det genom att hålla Karin i handleden.

Robin, tack för tipset. (Jag antar att du menar Derren's mind control och inte den tyska varianten?) Tyvärr kan varken jag eller Derren ta år oss äran för det här, att hitta gömda föremål genom omedveten muskelavkänning har varit en klassisk rutin i snart hundra år. Jag ska fråga Derren när jag träffar honom i maj om vad han hittade på i mind control. Det är trist om vi gör för lika saker. Även om det inte var för tv den här gången.

23 mars 2008 kl. 22:27  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida