onsdag 10 november 2010

Bergmanjul i år?


Jag förstår att konkurrensen mellan julfirandena är mördande. Det gäller att hitta sin unika vinkel. Men frågan är om Skebo Herrgård tänkte igenom det här. Jag är inte helt säker på att man vill ha en Fanny-och-Alexander-jul.

Visst överdådet och den lyxiga inredningen i all ära, men resten? Den burdusa fadern, de överförfriskade släktingarna, ångesten, den hallucinatoriska natten och framför allt de skitläskiga, brinnande trädockorna?

Skebo har mycket att leva upp till nu.

Å andra sidan - om de verkligen tänker gå hela vägen, komplett med surrealistiska skådespelare som står och tuttar på marionetter vid midnatt istället för fyrverkeri, så är det sannolikt det coolaste - och mest skruvade - julfirande som de julsemestrande nånsin kommer att uppleva.

Hmm. Kanske ska boka ändå.

Fast vid närmare eftertanke tror jag att jag nöjer mig med att hyra spektaklet på dvd.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida