torsdag 18 februari 2010

Hembesök

Hoppas, hoppas, hoppas

Jag är fortfarande lite mörbultad efter showen igår kväll. Det var mycket som var nytt den här gången så jag fick jobba hårdare än vanligt. Så det är tur att jag är tvungen att hålla mig hemma hela dagen idag (och alltså inte kan åka till kontoret). Jag har nämligen lyckats klämma in två stycken sånadär "vi-kommer-nån-gång-mellan-sex-på-morgonen-och-midnatt"-leveranser på samma dag idag.

Först och främst kommer min nya säng. (Vilket jag verkligen behöver idag!) Äntligen!!! Jag har nästan svårt att beskriva i ord hur glad jag är för det. Alldeles snart dyker det upp en nästan syndigt skön kontinentalsäng som jag aldrig mer kommer gå upp ur. Vill ni få tag på mig så leta bland bolstren.

Men sen kommer, lite mindre roligt, Anticimex för att blästra köket. Vi har nämligen fått plattbaggar. De vägrar försvinna utan dyker istället upp som ovälkommna små överraskningar på de mest olämpliga ställen. Müsli ska inte röra på sig vad jag vet. Anticimex sa i telefon att man oftast får med sig dem hem från mataffären, så jag funderar på att gå tillbaka till Coop med de jag hittat hittills.

I alla fall.

Jag är väldigt nyfiken på hur Anticimexmänniskorna ser ut. Scener ur David Lynchs filmatisering i Naked Lunch loopas just nu i mitt huvud. Fast allra coolast vore det ju om de hade sånadär heltäckande dräkter som i ET eller Outbreak. Ok, rent realistiskt kanske jag inte kan förvänta mig dräkter där ansiktena är upplysta inifrån och där det pyser när de andas. Men om de inte åtminstone är helkroppstäckta i plast kommer jag bli grymt besviken. Håller man på med skadedjursbekämpning så kan åtminstone passa på att se tuff ut medan man gör det.

4 kommentarer:

Blogger Unknown sa...

Fantastisk föreställning igår, jag går nu hela tiden och tänker på detaljer och klurar - klart imponerande! Tack, tack

18 februari 2010 kl. 12:12  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Tack själv för att du kom!

18 februari 2010 kl. 15:32  
Blogger Janelle Lollipop sa...

Det är bra att du får jobba lite....kan inte hålla på o glida runt på räkmackor här inte. Jag hade missat att nypremiären var redan igår. Lite lyckönskningar i efterskott!

Vadå, jag tycker det vore spännande om man fick jaga müslin runt köksbordet vid frukosten...lite morgonaction!!

Men hur går en sån där "blästring" till....måste man slänga typ (detta är inte ett fjortis"typ", utan en sofistikerad variant)allt i skåp o lådor o sen diska allt som man möjligtvis vill äta på eller förvara något i?!

Passade du på att köra en Pippi Långstrump-åkning på rotborstar....dock är det sannolikt så att lödder inte ingår i en Anticimexmans utrustning. Om du nu mot förmodan gjorde en köksskridsko-akt och denna mot ännu mindre förmodan blev förevigad, vore detta intressant att beskåda....(min fantasiförmåga saknar sällan gränser, jisses vad min hjärna kan sätta igång för att undvika "måsten")

18 februari 2010 kl. 21:11  
Blogger Christina Johansson sa...

Ha ha ha vilken humor du har... =)

22 februari 2010 kl. 22:32  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida