torsdag 24 december 2009

Julfirande

Ikväll vankas det julbuffé med lokal underhållning på hotellet.
Eftersom jag gärna utmanar mig själv och vill tänja min "comfort
zone" så kommer vi givetvis delta med liv och lust. Eller, i mitt
fall, med lika delar skräckblandad skräck. (Det roliga är att
hotellet till 98% bebos av italienare och ryssar, som vad jag vet båda
har väldigt olika jultraditioner jämfört med den amerikansk-
egyptiska turistjul som man anstränger sig för att få till här.)
Några godbitar ur det digra programmet:

7 PM Guest Entrance with flowers distribution by our animations team.
[Dvs, animatörerna hänger mistlar i gästingången på jäkligt exakt
radavstånd]

7.30 PM Violins will play. [Mer hot än löfte. Det finns inget du kan
göra åt det]

01.15 AM Disco jockey dancing music at the disco. To the End. [Läs det
igen. Discojockeydancingmusic. Genialt. Och till det bittra slutet,
tydligen]

Bruksanvisningen för kvällen avslutas med ett uppmuntrande:

"THERE'S ONE FOR!"

Kunde inte sagt det bättre själv. Återkommer, om jag kan, med bilder
på alltihop.

1 kommentarer:

Blogger Vimo sa...

Hahaha.

29 december 2009 kl. 22:57  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida