lördag 19 december 2009

Avklädd

Eddie är Stripped ikväll
Första gången jag såg Eddie Izzard var det med showen Glorious, som fullkomligt vände upp och ner på allting som jag visste om humor. Men det var ett tag sen. Tolv eller tretton år sen tror jag. Sen dess har det hänt mycket. Både i Eddies liv och i mitt. Men han har alltid funnits där, att tryggt återvända till när man just suckat sig igenom ännu en "rolig" sitcom och övertygats om att humorn måste vara död. Då finns Eddie alltid där och bevisar motsatsen.

Och ikväll ska vi på dejt, han och jag. (Plus några tusen till, för Hovet är tydligen utsålt. Men de andra räknas inte.) Jag känner mig alldeles pirrig.

Julafton kom visst fem dagar tidigare i år.

5 kommentarer:

Blogger tsss sa...

Funderade länge på om man skulle ta och beställa biljetter eller inte, hur tyckte du showen var?

20 december 2009 kl. 22:12  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Kom igen Tom, du vet ju vad du får. Håller med om att Sexie och Circus inte var så starka jämfört med vad han presterat tidigare. Men Stripped var Izzard tillbaka i högform.
Väntade du länge så väntade du hur som helst för sent - biljetterna tog tydligen slut omedelbart när de släpptes. Du får trösta dig med att se om alla avsnitt av Riches och Kitchen. :-)

21 december 2009 kl. 00:24  
Blogger Maria Tjulander sa...

Han är bra! Förresten, du gillar väl den här killen va..? kan jag tänka mig... :-)

http://www.youtube.com/watch?v=CIIz2FAgwcw&feature=fvsr

21 december 2009 kl. 12:52  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Maria, det där är en god vän till mig. Han är riktigt vass som du ser.

21 december 2009 kl. 13:01  
Blogger Maria Tjulander sa...

Jaha där ser man! Ja han är riktigt duktig.

21 december 2009 kl. 13:27  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida