söndag 6 december 2009

Ett annat liv


Min goda vän och författarkollega Maria Ernestam fyllde nyligen år och hade den goda smaken att invitera till maskerad. Jag kan inte minnas när jag var på maskerad senast. Men det var väldigt roligt.

Marias egen omslagsfotograf Richard Ryan var också där och förevigade alla kreationer. Jag fick precis den här bilden i mailen, på mig och födelsedagsbarnet. Tänk om det var så där verkligheten såg ut. Med ständigt orakade detektiver, femme fatales som bryter på franska och långa skuggor under gatlyktorna i svartvitt. Ingen pratar klarspråk utan bara i förtäckta ordalag. Och svart stavas noir.

Fast det sprack när discjockeyn började spela ABBA.

1 kommentarer:

Blogger Maria Ernestam sa...

All the world's a stage,
And all the men and women merely players:
They have their exits and their entrances;

;-)

18 december 2009 kl. 12:28  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida