lördag 14 november 2009

Bilar

Tjohej vad det går
Jag är just nu på Monster Jam i Globen. Jag har nämligen gjort en deal med barnen - jag tar med dem på sånt som Cirque de Soleil och de får ta med mig på bilkrash. Och det här är inte klokt. Jag måste bara skriva om det. Så fantastiskt otroligt cheesy med dunkande metaltechno, rökmaskin så vi knappt kan andas (vi sitter precis vid utblåset), discoljus och väldigt stora bilar som alla innerst inne hoppas ska krasha in i varandra och explodera. Vi älskar det. Eller, vi vill i alla fall göra det. För hittills har showen bestått av 90% väntan och reklamfilmer för Disney.

Men vi håller modet uppe. Och frågan är om dimman här inne är avgaser eller testosteron från alla motorpappor (varav jag låtsas vara en). Håller det på länge till kommer jag tvingas skaffa en banjo. För snart visslar jag ledmotivet till Den Sista Färden.

5 kommentarer:

Blogger Lena Petersson sa...

Ett av de evenemang som ingen skulle kunna få med mig på. Hoppas att röken och avgaserna inte förgiftade någon. Jag råkade ut för ett informationsproblem på tåget häromdagen. Har du någonsin åkt med ett tåg som inte är i trafik?
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.13025116

14 november 2009 kl. 21:24  
Blogger Kelly sa...

Yeah! Var där med min lillebror igår! Finkultur på högsta nivå! Synd att Gravedigger började brinna på slutet, hade nog hunnit med några coola hopp till ;)

15 november 2009 kl. 21:50  
Blogger Helena sa...

Ajaj, ingen "Den sista färden" med hillybillys, det är nog förmycket rök i skallen som sitter kvar efter motorshowen,

Skaffa ett dragspel sånt piggar alltid upp.

15 november 2009 kl. 22:32  
Blogger Unknown sa...

Kommer du befinna dig någonstans i Stockholm och ha autografskrivning någon gång snart?

Du är så himla cool! Jag har alltid varit helt såld på trollkarlar o illusioner, allt som leker men ens hjärna! jag hoppas på att få går på en utav dina föreställningar/föreläsningar snart!

19 november 2009 kl. 14:38  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Elin, jag kommer dels ge min föreställning SinnesCirkus på Vasateatern under helgen som kommer. Sen kommer jag också åka runt hos bokhandlare i Stockholm och signera den 12+13 dec. Kom förbi då! jag vet tyvärr inte vilka butiker det blir eller vilka tider, men jag kommer skriva det här på bloggen så fort jag vet.

19 november 2009 kl. 15:34  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida