måndag 2 november 2009

Utsmyckning


De bygger ett nytt hus där jag bor. Det ska bli lägenheter och butiker - tror jag i alla fall. Men längs med hela huset har det dykt upp en märklig fasaddekoration. Det är en bård med figurer som gör minst sagt märkliga saker. Åtminstone för att vara offentlig utsmyckning.

Det börjar bra med att de bär portföljer, flirtar, shoppar. Sådär city-vant, liksom.
Men sen ... så börjar de röka. Mycket.
Super sig så fulla så de trillar under bordet.
Spyr på alla fyra. (I kid you not!)
Blir med barn.
I slutet på bården är det nån form av åldrande i snabbform; krycka, rullator, sitta och mata änder!
Och sen DÖD.

Jag undrar otroligt mycket vad det kommer bli i det här huset. Och jag kommer passa mig för änder i fortsättningen.

2 kommentarer:

Blogger Camilla Matinlassi sa...

Låter som en klok slutsatts akta dig för änder.
Jag tror att jag också kommer att passa mig för portföljer om det leder till rökning m.m
//Camilla

2 november 2009 kl. 13:30  
Blogger Norco sa...

Det låter som om utsmyckningen försöker "lära" ut en livs historia. "Så här kan det se ut liksom", inte direkt att just det händer kanske just dig eller mig. A ja, det är bara min tolkning. "Live life to the fullest, you only got one chance. Maybe even two, who knows?"

9 november 2009 kl. 22:57  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida