tisdag 20 oktober 2009

Detalj

Jag vill inte verka grinig. Men det är de små sakerna dom får mig
att undra. Som det här. Jag står just nu i Karlstad, duktigt
morgontrött och väntar på att få åka hem. Alla utrop och skyltar
säger att det här är mitt spår. Tåget kommer komma in från
höger. Sen ska det fortsätta till vänster. Hm. Så vad är det för
fel på den här bilden?
Var inte fånig, säger ni nu. Det finns väl en växel längre fram.
Kanske. Men det är inte vad jag har hört. Från höger, till
vänster, är vad som sägs. Alla andra här på perrongen låtsas som
ingenting. Att kejsaren inte är naken. Well, det ger mig åtminstone
nåt att fundera på tills tåget kommer.
Från höger.

3 kommentarer:

Blogger Marie sa...

Hahaha! Läskigt!

20 oktober 2009 kl. 11:10  
Blogger taha sa...

om du vänder på dig och har spåret på din vänster sida så har du löst mysteriet haha

20 oktober 2009 kl. 14:41  
Blogger Unknown sa...

För det första, tack, du har räddat min dag. Jag behövde få skratta. Järnvägsstationer har sina egenheter ibland. Om jag hade stått på den stationen så hade jag först sneglat bakom det där plåtskåpet och staketet och cyklarna för att utesluta att det inte fanns något längre spår som löpte bakom. Om det inte fanns något spår där så skulle jag ta mod till mig och fråga närmsta resenär ifall den händelsevis skulle med samma tåg som jag och i så fall skulle jag följa efter den personen in på tåget, oavsett om tåget kom på det där mystiska spåret eller något närliggande spår. Tågstationer är läskiga. Det kvittar hur många gånger man besöker dem och åker med samma tåg, man kan alltid bli förvillad av trafikinformationen ändå.

26 oktober 2009 kl. 14:31  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida