söndag 29 november 2009

Små saker

Det har varit tyst här på bloggen i några dagar nu, jag har haft tekniska problem med mina inlägg. Nu verkar det dock funka igen. Tyvärr innebär det att det här är lite old news. Men ändå. Det har väl inte undgått nån att den fantastiska citatmaskinen Anna Anka har gjort det igen:

Jag skrattade så jag kiknade. Inte minst för att Aftonbladets nådde nya kreativa höjder när de lät detta bli definitionen av "lyxjul". Jag tänkte på också på hur man förklarar en sån sak för familjen. "Vi skippade tomten. I år kör vi juldvärg, ungar!" Men sen insåg jag att det kanske går att kombinera. Och det visade sig att jag hade rätt. Juldvärgar är Big Bizniz, åtminstone om man får tro förmedlingsbyrån ShortDwarf:

Innan ni nu tror att jag har en ohälsosam fixering, så är det nog bäst att förklara att jag känner en småväxt man vid namn Danny. Han hyr också ut sig. Men han gör inte barnkalas. Danny är skallig med stort skägg och han har två akter. Det ena är hans Dancing Dwarf, då han gör ett stripnummer och dansar med sk nippletassles. Mycket populärt på möhippor. Men det är hans andra akt som är mästerverket. Knappt en meter hög sätter han på sig en enorm sombrero. Brättet fyller han med nachos. Sen tar han en dipskål i varje hand och går omkring på fester som ett vandrande snacksbord. Föreställ er reaktionerna hos de som möter honom i den rollen. Så fruktansvärt förbjudet och smaklöst. Och just därför så rasande roligt. Danny är så icke-pk att Anna Anka blir en skolfröken i jämförelse. Kanske ett tips till nyårsfesten, Anna?


3 kommentarer:

Blogger Helena sa...

Haha, Klockrent som sagt, Ducken är sanslös, vem är kvinnan , hon verkar helt imbecill.

30 november 2009 kl. 07:13  
Blogger Natalie sa...

... Short dwarf? Till skillnad mot vaddå, Tall dwarf eller?

2 december 2009 kl. 12:22  
Blogger BigBear sa...

Taco Fiesta!! Arrriba!!

4 december 2009 kl. 10:07  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida