lördag 24 november 2007

Ett icke-inlägg

Ok, jag vet att jag inte skrivit nåt på nästan en vecka. Inte helt och hållet mitt fel, det finns flera spännande saker som jag brinner för att berätta om men som jag inte får läcka riktigt än. I huvudsak har det dock berott på att det är så sjukt hektiskt just nu att jag inte haft tid för tankar eller reflektioner annat än att dagligen se till att jag hamnat i rätt stad. Och jag är rädd att det kommer fortsätta så i minst en vecka till. Det hela gör mig lite tom i huvudet.

Så nu vill jag ha er hjälp. Eftersom jag själv är tom på idéer just nu finns det ett utrymme som kan fyllas med era egna önskningar. Finns det något ni vill veta? Om mig? Om det jag gör? Nåt personligt? Nåt jobbmässigt? Nåt jag skrivit om men som ni vill veta mer om? Nåt helt orelaterat?

Ge mig feedback, idéer och uppslag och jag lovar att skriva inlägg om det ni ber mig om! (Jag vet vad du tänker. Men nej, inte om sådana saker. Det mesta, utom det.)

/Henrik

10 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Haha mitt i prick Henrik Jag har lite grejer att diskutera med dig senare som Jag ska skriva via e-mail när jag har tid imorgon (på söndag). Det är angående om att Jag tänker på fel banor i vardags livet som leder till en massa negativa resultat. Men mer om det kommer Jag att skriva ett lååååångt mail som du kan försöka klura utt och försöka komma fram till ett sett som man kan få mig att inte omringas av en massa "tanke fällor".

25 november 2007 kl. 01:36  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Um, jag kan tyvärr inte garantera att jag kan lämna ingående, personliga svar på långa mail. Vad jag efterlyste var uppslag till blogginlägg. Personlig coachning är en annan sak. Jag hoppas du/ni förstår.

25 november 2007 kl. 10:34  
Blogger Johan Björk sa...

Liten fundering.

Jag har nu lusläst din bok 2 gånger, samt upptäckt ett tryckfel på sidan av pärmen av boken, men det hör inte hit.

Jag har börjat att pröva lite av dom olika sätt som du skriver om i boken, och tycker dom funkar kanonbra. =) Skulle gärna se mer övningar och lite mer experiment som man kan ta och pröva sig fram på, så om du kan lägga ut något sådant så skulle det vara kanon.

Tack för en helt underbar bok...

Kommer du köra ngt i Norrköping framöver? Skulle gärna se en show med dig också...

25 november 2007 kl. 14:20  
Anonymous Anonym sa...

Hmmmmm..... :( men om det är så att man har problem i livet och har redan försökt med kuratorn,studievägledare,privatläkare och det inte har hjälpt och man fortfarande är deprimerad över många saker? Är det då psykologer man ska vända sig till då som kostar sjukt mycket pengar som Jag ska betala med Min 1.050:- Studiebidrag? Det Jag behöver är verkligen en Professionel som verkligen kan förstå Mig och vägleda mig till rätt banor.

25 november 2007 kl. 14:36  
Anonymous Anonym sa...

Tjabba
Jag tycker att du kan ta upp spelet mellan säljare och köpare.Hur man kan läsa av kunder mm(Du var inne på detta i din bok)
Det med säljcoaching ligger i tiden så kör på.
Grym e du!!
*Its a kind of magic*

25 november 2007 kl. 20:09  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Ok, jag hör er. En del av de saker ni pratar om kommer i nästa bok och jag vill därför vänta med dem tills dess. För någon månad sedan bloggade jag dock på Bokus hemsida, och där gav jag en hel del tips som inte finns i min bok. Jag har funderat på att återanvända några av de inläggen här och eftersom det verkar som att det är tips och tekniker ni vill ha så ska jag börja göra det. Från och med nu kommer det då att då dyka upp en "tips-repris" med saker som kan vara användbara i vardagen.

25 november 2007 kl. 23:09  
Blogger Johannes sa...

Tips i repris är strålande! Men det vore ju roligt att veta hur du kom in på det här från första början? Vad var det som "hookade" dig på detta? Enskild händelse eller föll det sig bara så? Och vad driver dig nu?

26 november 2007 kl. 14:30  
Anonymous Anonym sa...

Förlåt mig Henrik, men får jag bara ge ett boktips till "taha"?

Taha jag rekommenderar dig i all välmening att läsa - Att välja glädje : en bok om att få ett bättre liv - Av Kaj Pollak. Den kanske kan ge dig något?

//C

26 november 2007 kl. 18:36  
Anonymous Anonym sa...

Också till taha:
har du bett din läkare att ge dig en remiss till en psykiater/psykolog/terapeut? Många är anslutna till försäkringskassan och då betalar du som för ett vanligt läkarbesök. Ibland kostar det inget alls, beroende på vilka kvalifikationer terapeuten har. Många vårdcentraler har också samtalsstöd. Dessutom gäller högkostnadsskyddet. Det kan vara värt ett försök!

Om du bor i en stad där det finns högskola/universitet med psykologutbildning brukar det också finnas möjlighet att gå rabatterat hos studenter. Det kan vara ett sätt att få ett bollplank.
/hanna, läkarstud

26 november 2007 kl. 22:00  
Anonymous Anonym sa...

Kommer du till Norge eller håller du dig till Sverige? Bor i Oslo och skulle gärna vilja gå på ett fördrag...

27 november 2007 kl. 18:29  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida