fredag 16 november 2007

Dagen Fel, del 2

Efter showen på Loka Brunn var det taxi i ytterligare en timme för att ta sig in till Örebro. Jag anlände till hotellet mitt i natten, fortfarande febrig och näsblodig, nu med fyra-och-en-halv timmes taxiåkande bakom mig; en spillra av en människa. Jag får min nyckel. Letar upp hissen. Det enda som rör sig i mitt huvud är att jag måste få sova. Men när jag går in i hissen slås den sköra verklighetsuppfattning jag har kvar i spillror. Nån jävla SADIST har motivmålat hela insidan av hissen. För ett ögonblick går jag helt på illusionen om att hissen plötsligt förvandlats till ett trapphus från sekelskiftet. Det enda jag kan tänka är att jag är i garderoben i Narnia. Jag slår nästan huvudet i väggen när jag försöker gå uppför trappan innan jag lyckas hejda mig. As.

4 kommentarer:

Blogger Johannes sa...

Ja se dessa motivmålare! Det är som jag alltid sagt, de är orsaken till allt ont i världen! :)

16 november 2007 kl. 09:28  
Anonymous Anonym sa...

Oj, hoppas att din helg blir bättre.
Krya på dig!

16 november 2007 kl. 11:52  
Anonymous Anonym sa...

Oj Oj OJ Jag ser mycket agresivitet som har vuxit inom dig om man ska jämföra hur det var från början av blogen men var försiktig där ute så Du inte glider iväg som Anakin Skywalker och missbrukar sin makt
"with great power comes great responsibility" Kan vara bra att tanka på tyckte Jag.

16 november 2007 kl. 22:59  
Anonymous Anonym sa...

he needs the touch of a woman

16 november 2007 kl. 23:21  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida