fredag 23 april 2010

Postnorge, en smula trött.

Det norska medieintresset för KAS var allt annat än blygsamt när jag var i Oslo igår. Från 08:00 på morgonen till att jag behövde åka till flygplatsen igen kl 17:30 så hann jag medverka i fyra tv-program, fem radioprogram, göra en intervju för ett månadsmagasin och chatta med läsarna för en dagstidning (Varpå 300 frågor hade inkommit innan chatten ens öppnade). Boken ligger redan på Topp10-listan utan att förlaget ens har hunnit göra nån reklam för den.

I det läget är det väldigt lätt att gå på myten om sig själv och tro att hela världen kretsar kring ens egen person. (Eller som i mitt fall, bli ordentligt trött på sin egen röst.) Det är då det är så härligt att möta de där som fullkomligt skiter i vem man är eller varför. Som det sista inlägget jag hann läsa på tidningschatten. Efter att ha betat av ett drygt tjugotal av de hundratals frågorna så dyker plötsligt följande anonyma inlägg upp:

Du är homo! Endast straight kan lyckas med TriForce!

Jag har ingen aning om vad han eller hon menade. Men jag skrattar fortfarande.

5 kommentarer:

Blogger Hexmaster sa...

Kanske..?

http://knowyourmeme.com/memes/newfags-cant-triforce

23 april 2010 kl. 22:51  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Japp! Det måste vara exakt det! Speciellt som avsändaren i signaturraden hade försökt göra en TriForce (och misslyckats. HA!). Jag gissade länken till Zelda men hade ingen aning om de memetiska kvaliteterna. Men så hänger jag ju inte på chattforum heller..

All your base are belong to us!

24 april 2010 kl. 09:15  
Blogger Unknown sa...

Haha misslyckades han själv måste det ju varit det bästa inlägget i hela konversationen. Tack för det garvet, haha!

24 april 2010 kl. 19:29  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Begreppsförvirringen kring homo och newfags är ju också en pärla i sammanhanget...

26 april 2010 kl. 09:56  
Blogger Unknown sa...

http://data.fuskbugg.se/skalman01/-19d5af6f06bb37e70a68e775095c3aaf.png

Där har vi folk som verkligen inte kan göra triforce, trevlig läsning för er med mycket tid (och för er som inte har en bok att färdigställa). ;)

5 juli 2010 kl. 01:21  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida