söndag 11 april 2010

Jodå, jag jobbar och står i

Min hemliga last
Oj, nu var det länge sen här på bloggen. Jag har haft massor med inlägg i huvudet under veckan men inte lyckats få ut ett enda av dem här. Anledningen är att jag haft näsan djupt nere i nya boken och i princip inte gjort annat än att skriva under de senaste två veckorna. Äta har skett framför datorn och sova har jag gjort genom att lägga mig under locket på MacBooken. Så jag ber om ursäkt att det har varit lite tyst ett tag; det är för att ni ska få det roligare sen. När boken är klar.

Fast jag ljuger lite. Ibland tar jag paus. Och då fastnar jag fullkomligt i Canabalt på min iPhone. Det är lätt att börja men fullkomligt omöjligt att sluta. Om du satt har suttit fast i Tetris nångång så vet du hur det är. "Bara en gång till." Canabalt är fantastiskt i sin förrädiska enkelhet. Om du har en iP (-hone, -od eller -ad) så kan du inte spendera 22 spänn på nåt bättre den här våren.

6 kommentarer:

Blogger Daniel sa...

Ser ut som en arkad variant av Mirrors edge :)
Finns ett filmklipp här om du är intresserad...

http://ps3.ign.com/dor/objects/949457/mirrors-edge/videos/MirrorsEdgeLaunchTrailer_110608.html

Plus en iphone variant av spelet här.
http://www.youtube.com/watch?v=s2akD_lvzGI

11 april 2010 kl. 23:20  
Blogger Janelle Lollipop sa...

Jag är beroende av Spindelharpan....kortleken måste gå ut, bara en gång till......bara en gång till....åh, så jobbigt och lite smått patetiskt....på tal om det så ska jag nog köra lite Spindelharpa nu....

11 april 2010 kl. 23:22  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Nix, inte alls som Mirror's Edge, faktiskt. Även om man springer i båda.

11 april 2010 kl. 23:25  
Blogger Johan sa...

Ett helt och hållet fantastiskt spel, på alla sätt och vis!

12 april 2010 kl. 09:28  
Blogger Falsus sa...

Tja, eller PC & Internet, då det började där.
http://adamatomic.com/sw/f/Canabalt.swf

Otroligt kul, frustrerande och tidsslukande spel!

12 april 2010 kl. 21:58  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Riktigt. Fast flashversionen kan jag ju inte ta med mig i fickan. :-)

12 april 2010 kl. 22:20  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida