onsdag 3 mars 2010

Lov med sport i

Pappa, om jag tar i kommer jag hela vägen hem!

Den här veckan är det sportlov. Och för första gången sen jag fick barn så är vi inte i farfars stuga i fjällen utan på hemmaplan. Så i måndags invigde vi Hammarbybacken. Trots att jag bott söder om söder i femton år så har jag aldrig varit uppe i backen tidigare. (Det man kan få närhelst man vill är inte så intressant, och allt det där.)
Det är en lätt märklig känsla att åka skidor praktiskt taget mitt i stan. Att stå överst i backen och titta ner på tiovåningshuset nedanför ger en lätt känsla av svindel innan man vant sig. Äldsta sonen tyckte det var skitläskigt. Men man anpassar sig till allt. Som till att åka skidor i måndagens blötsnö och tisdagens hagel. Vädret är i alla fall precis som det brukar vara i fjällen.

1 kommentarer:

Blogger Norco sa...

Du ska lyssna på din unge, han har verkar ha koll på saker. Detta säger jag eftersom det han säger är rent av awesome och dels för att han åker snowboard! :D

4 mars 2010 kl. 12:29  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida