onsdag 6 januari 2010

-18

Alltså, vems idé var det här?!

- Vad ska vi hitta på idag, grabbar?
- Jag vet! Vad sägs om ... MINUS ARTON GRADER!!
- Ja, vilken bra idé! Det gör vi!

Nej det var INTE en bra idé. Det är inte ok. Ja jag kanske gnäller.
Men jag bor ju i Stockholm för att slippa sån här dumihuvetkyla.
När det gäller väder så är just kylan det absolut värsta jag vet.
Det lamslår hela världen på ett sätt som varken värme eller storm
kommer i närheten av.

Min goda vän Malin beklagade sig igår (då det ändå var varma,
sköna -14,5 grader) att det inte går att vara snygg när det är så
här kallt. För mig består problemet mer av att kunna existera över
huvud taget. Nån som har några tips?

12 kommentarer:

Blogger Pontus Erik Karlsson sa...

Krama alla!!! :)

6 januari 2010 kl. 10:55  
Blogger Henrik Fexeus sa...

Pontoz, bra idé!

6 januari 2010 kl. 11:37  
Blogger Helena sa...

Hej Henrik

Det är snorkallt ute här är det 20- och olidligt kallt,

Det är som gjort för att spela spel typ Transformer, det är för hemskt ute man fryser snoken av sig och öron trots min fula Lidl mössa.

Jag tror det var Runar som kom på detta,

Mvh Helena

6 januari 2010 kl. 14:26  
Blogger Helena sa...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

6 januari 2010 kl. 14:31  
Blogger Helena sa...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

6 januari 2010 kl. 20:14  
Blogger MentallyDamaged sa...

Igår hade jag varit glad för -18! Bor i Borlänge och igår hade vi -27 som värst.

7 januari 2010 kl. 10:04  
Blogger vewwo sa...

Om du tröttnar på att frysa så kan du ju alltid trilla in på Magic bar och värma dig http://www.magicbar.se/wp/

7 januari 2010 kl. 14:45  
Blogger Helena sa...

Jag har en kompis som just nu bor i Norrbotten och där är det 35- (inte i skuggan skratt)

7 januari 2010 kl. 14:51  
Blogger Camilla Matinlassi sa...

Kylan i Råneå igår och just nu.
Cyklade i går det gick rätt tungt -32.
Lite bättre idag -26 men forfarande går cykeln tungt.

Jag tror att det är nästa första gången i vinter som vi har kallare än ni har där nere i Stockholm.
I går var första dagen denna vinter som mössan var på.

Mental träning ta ett djup andetag känn lugnet och intala dig själv att det är helt okej.
Kan du påverka vädret? Kan du påverka hur tänker angående kyla?

Vill du slippa dumihuvetkyla får du flytta några månader om året betydligt längre söderut än Stockholm.
träffade en i onsdags som varit i Stockholm hela jul och nyårshelgerna, när jag frågade hur han haft det hade det varit jätte bra förutom att det hade varit mycket kallt, kallare än det är här. Ha det gott snart är det vår för er, här är det 5 månader innan våren kommer.

8 januari 2010 kl. 09:49  
Blogger Camilla Matinlassi sa...

Jag glömde säga att jag hatar kyla och mörkret men eftersom jag bor där jag bor och just nu inte vill flytta.
Destomer älskar jag och njuter jag av våren och sommaren och skulle aldrig vilja vara någon annanstans än här när det är sommar och ljust dygnet runt.

8 januari 2010 kl. 11:51  
Blogger Martin Therus sa...

det var roligt att läsa mellan raderna... är det nåt slags subliminal påverkan för de som inte bara stör sig på slumpvist utvalda bokstäver???

8 januari 2010 kl. 13:44  
Blogger Norco sa...

För ca två veckor sedan så tappade jag bort min otroligt varma och sköna mössa, den var till och med en färg som matchade resten av min "outfit". Sedan dess har jag inte hittat en ny snygg mössa... Det fick jag betala för!

I fredags så var det ca -22 grader eller något sånt och jag skulle gå från skolan till busshållplatserna.

Det blåste och jag hade fortfarande ingen mössa, så då jag kom fram till busshållplatserna så gick jag in i en kiosk för att värma mig.

Det var då jag märkte att efter en 20minuters promenad hade mitt högra öra hade frusit, det var is innanför huden på mitt högra öra.

Min första tanke som poppade upp i huvudet var "försök inte att böja örat!". Det första min flickvän sa till mig var... "DU MÅSTE JU HA EN MÖSSA! Åhh..."

Visst örat tinade upp men efter 3 dagar så är örat fortfarande svullet och det svider lite om jag tar på det.

1 februari 2010 kl. 11:25  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida