lördag 2 januari 2010

NU BÖRJAR VI IGEN



Det här inlägget är några dagar sent. Men på nyårsafton gjorde jag (som synes på bilden) annat och gårdagen slukades helt av Uncharted 2: Among Thieves. Så här kommer en något sen nyårshälsning.

Till att börja med ett stort, svällande, bubbligt TACK!!! till alla er som följt med mig på mina utflykter under året.
Ni som läser mina böcker,
ni som mailar mig,
ni som ser till att varje föreställning av SinnesCirkus blir unik,
ni som läser den här bloggen
och alla ni som säger hej när vi ses på gatan.
Jag tänker gifta mig med er alla.

Men inget av det här hade varit möjligt om det inte var för alla de som trott på mig och låtit mig springa åt det håll jag vill. Så massor av hångel till Bokförlaget Forum som inte satte kaffet i halsen när jag sa att jag ville göra en raggningsmanual. Till Villman Produktion som nog aldrig riktigt fattade vad SinnesCirkus skulle bli när jag försökte förklara men lät mig göra det ändå. Till Grand Agency som varje vecka hittar nya världsdelar att sälja mina böcker till. Till Wimab som arrangerat mina offentliga föreläsningar. Till Skillspartner som inte ger upp utan fortsätter representera mig och ger mig uppdrag, trots att jag nästan alltid måste göra annat.

Framför allt så känner jag nästan en vördnadsfullt stor tacksamhet gentemot min sambo Linda och mina barn för att de stått ut med mig varje gång jag närmat mig en deadline och suttit uppe i takkronorna skrikandes "Det kommer aldrig att gååååååå!!!" Det är då de säger "Ja ja. Det säger du jämt" och sätter på nytt kaffe.

Jag hoppas att alla nyss nämnda och alla andra också hade ett toppenår. Oavsett om det var det eller inte så finns det nu 363 möjligheter att göra det ännu bättre. För 2000-2009 var bara uppvärmning. Nästa decennium, det är då det smäller.

Och om Arthur C Clarke har rätt, kommer vi träffa jättebebisen i rymden redan i år.

3 kommentarer:

Blogger Camilla Matinlassi sa...

Jag vill med detta ett ge dig ett jätte stort, jätte svällandeoch jätte bubbligt TACK!!!
Vill också TACKA Bokförlaget Forum, Villman Produktion, Grand Agency och Skillspartner så jag har fått njuta av det du har att säga och gör.

Och ett enormt jätte stort Tack till sambo Linda och dina barn som "lånar" ut dig till oss alla.

Ha det så jätte bra.
Kram
//Camilla

2 januari 2010 kl. 15:35  
Blogger Helena sa...

Ja Henrik då börjar det nya året med kyla och snöhelvete, jag tror jag såg dig igår på hemmaplan, tänkte gå fram men jag ville inte störa,

Ha det gött/ Helena

3 januari 2010 kl. 10:25  
Blogger AnnaO sa...

Underbart!
Tack själv för dig!

4 januari 2010 kl. 23:22  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida